هدف‌گذاری هلدینگ خلیج‌فارس برای افزایش تولید تا سال 1400

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تولید هلدینگ خلیج‌فارس به ۴۵ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفر ربیعی اظهار کرد: پتروشیمی صنعتی رو به توسعه است و در آینده شاهد تولید و صادرات محصولات متنوع با ارزش افزوده و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خواهیم بود، همچنین شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی باید برای آینده تولید و حضور در بازارهای بین‌المللی چاره‌اندیشی کنند.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج‌فارس با مساعدت وزارت نفت در نظر دارد برای تامین خوراک شرکت‌های زیرمجموعه خود در پروژه‌های بالادستی نفت نیز ورود کند که ضمن تکمیل و اجرای پروژه، خوراک صنعت نیز تامین شود و به تناسب آن، پروژه‌های جدید یا تولید با حداکثر ظرفیت پروژه‌های کنونی رقم بخورد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس تصریح کرد: با توجه به بورسی بودن بسیاری از این شرکت‌ها، باید اتفاق‌های آن به بازار سرمایه و سهامداران آن گزارش شود، از این رو اقدام‌های جدی که آغاز شد با اطلاعیه‌های رسمی اعلام عمومی می‌شود.

وی درباره مجموعه‌هایی که امسال بهره‌برداری خواهند شد، گفت: به غیر از طرح‌های‌ درون‌مجتمعی، پروژه‌های بزرگ امسال شامل الفین ایلام و پیش‌راه‌اندازی پروژه بزرگ بیدبلند خواهد بود، ضمن این‌که آگهی استخدام نیرو برای بیدبلند نیز اعلام شده و در حال ثبت‌نام است، همچنین پروژه اوره و آمونیاک لردگان و واحد آمونیاک هنگام به تدریج وارد مدار تولید می‌شوند.

ربیعی در مورد بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا نیز گفت: بعد از آتش‌سوزی این پتروشیمی در سال ۹۵ پروژه بازسازی آن آغاز شد که افزون بر بازسازی، طرح ارتقای تکنولوژی آن نیز درحال اجراست و امیدواریم تا اواخر سال ۹۸ وارد سرویس شود.

ربیعی در مورد ادغام شرکت‌های پتروشیمی تاپیکو در هلدینگ نیز گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر فروش اموال صندوق‌های بازنشستگی صندوق تامین‌اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کارکنان نفت مسئول شدند که در این زمینه اقدام کنند. فرآیند اجرایی این دستور کمی پیچیده است که در نخستین گام مجموعه‌های پتروشیمی تامین‌ اجتماعی که در تاپیکو مجتمع هستند با سهامدار شدن شستا زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس خواهند شد. در واقع سازمان تامین‌ اجتماعی در یک فرآیند افزایش سرمایه، سهامدار هلدینگ خلیج‌فارس خواهد شد و ما به عنوان محور صنعت پتروشیمی قرار می‌گیریم و بقیه شرکت‌ها را به تدریج وارد هلدینگ می‌کنیم، البته این فرآیند طولانی بوده و اجرای آن مدتی طول می‌کشد، اما در دولت و وزارتخانه‌های مربوطه اقدام‌های آن در حال اجرا است.

کد خبر 283470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =