تلاش سئول و توکیو برای پیشگیری از آسیب‌ تحریم‌های ضدایرانی آمریکا

ژاپن و کره جنوبی برای پیشگیری از پیامدهای منفی تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، با دولت ایالات متحده مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو و سئول، یوشیهیده سوگا، دبیر هیئت دولت و سخنگوی دولت ژاپن، امروز (چهارشنبه، ششم تیرماه) اعلام کرد که این کشور و آمریکا در حال مذاکره درباره تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن هستند. با این حال، وی جزئیات این مذاکرات را مشخص نکرد.

وی گفت: ژاپن و آمریکا اکنون در حال مذاکره درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا ضد ایران هستند و من از اعلام جزئیات مذاکرات خودداری می‌کنم.

سخنگوی دولت ژاپن افزود: ما پیامد اقدام آمریکا را با دقت زیر نظر داریم و تمایل داریم با کشورهای درگیر، از جمله آمریکا، مذاکره کنیم تا هیچ پیامد منفی برای شرکت‌های ژاپنی ایجاد نشود.

سوگا همچنین اعلام کرد دولت ژاپن با ایران نیز در حال مذاکره است. رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند ممکن است شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در ماه ژوئیه امسال برای مذاکره با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به تهران سفر کند.

یکی از مسئولان وزارت انرژی کره جنوبی نیز که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد دولت این کشور برای دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا، به مذاکره با واشنگتن ادامه می‌دهد.

مسئول یاد شده گفت: ما جایگاهی همچون ژاپن داریم؛ در حال مذاکره با آمریکا هستیم و تا زمان دریافت معافیت، به مذاکره ادامه می‌دهیم.

کد خبر 283472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =