اثرگذاری مدیریت دارایی‌های فیزیکی در کاهش منطقی هزینه‌ها

مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت با مهم برشمردن نقش مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت، اظهار کرد: این نظام مدیریتی، مجموعه‌ای از شیوه‌ها و اقدام‌هاست که کارکرد بهینه دستگاه‌ها و تجهیزات را با هزینه‌ای منطقی، تضمین می‌کند.

به گزارش شانا، در همایش «نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت» با عنوان دستاوردهای کمیته مرجع استانداردهای دارایی‌های فیزیکی به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران که در مرکز آموزش این شرکت و با علیرضا اصل عربی و شماری از متخصصان بخش‌های مختلف ستادی و عملیاتی صنعت نفت برگزارشد، مطالب مطروحه در 6 نشست پیشین این همایش، برای پیاده‌سازی مدل اجرایی استاندارد ایزو 55 هزار (استاندارد بین‌المللی دارایی‌های فیزیکی) با درکی یکپارچه از آن در صنعت نفت بررسی شد.

وی با مهم برشمردن نقش مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت نفت، اظهار کرد: این نظام مدیریتی، مجموعه‌ای از شیوه‌ها و اقدام‌هاست که کارکرد بهینه دستگاه‌ها و تجهیزات را با هزینه‌ای منطقی، تضمین می‌کند.

علیرضا اصل عربی با بیان این که نوسازی، بهسازی، بازسازی و بازگشت سرمایه‌های نهفته از موارد مهم در صنعت نفت است، تصریح کرد: مدل اجرایی علمی دارایی‌های فیزیکی و پیاده‌سازی آن براساس استاندارد سری ایزو 55000 دارایی قابلیت آن را دارد که پاسخگوی این مسائل باشد و وزارت نفت فرصت پیدا کند برای آینده تصمیم‌های کلان‌تر و علمی‌تر بگیرد.

مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت تصریح کرد: مدیریت دارایی‌های فیزیکی کمک خواهد کرد که مدیران ارشد برای برنامه‌ریزی بلندمدت و مسئولان اجرایی نیز برای همگرایی فعالیت‌های پیشگیرانه مبتنی بر ریسک و قابلیت اطمینان، همسو با یکدیگر حرکت کنند.

منوچهر واحدی، رئیس سیاست‌گذاری مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت نیز با ارائه گزارشی از برگزاری جلسات پیشین مدیریت دارایی‌های فیزیکی، تشکیل کمیته مرجع استانداردهای دارایی‌های فیزیکی مرکب از کارگروه‌های تخصصی مفاهیم، تعاریف و اصول، مدیریت دارایی‌های فیزیکی، سیستم مدیریت دارایی‌های فیزیکی و کارگروه مدل تعالی مدیریت دارای‌های فیزیکی را حاصل نشست‌های پیشین عنوان کرد.

وی گفت: هدف اصلی این کمیته، ایجاد سبد استانداردهای دارایی‌های فیزیکی مورد نیاز در صنعت نفت و رسیدن به درکی مشترک ازاین استاندارد در حوزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی است.

کد خبر 283477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =