انجام 2 اصلاحیه عملیاتی با هدف کاهش گازسوزی در نفت‌وگاز کارون

به‌منظور بهبود شرایط تولید، کاهش گازسوزی و صیانت از محیط‌ زیست 2 اصلاحیه اساسی عملیاتی در شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت‌وگاز کارون، محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اعلام این خبر گفت: اصلاحیه‌های یاد شده با هدف جلوگیری از سوزانده شدن گاز، بهبود شرایط فرآورشی و صیانت از محیط‌زیست، خرداد ماه امسال در کارخانه گاز مایع 600 این شرکت انجام شد.

وی افزود: یکی از اقدام‌های مهم انجام شده، طرح اصلاحی مسیر کنارگذر گاز اصلی کارخانه گاز مایع 600 بود که تا قبل از این اقدام به‌دلیل نحوه طراحی اولیه در هنگام نصب صفحات مسدودکننده در آغاز تعمیرات اساسی و در هنگام برداشت این صفحات حجمی حدود 8.1 میلیارد فوت مکعب گاز سوزانده می‌شد که افزون بر هدررفت منابع، آلودگی محیط زیست اطراف کلانشهر اهواز را نیز به‌دنبال داشت. با استفاده از حدود 90 متر لوله و اتصالات 24 اینچ، دو عدد شیر 24  و 36 اینچ این اصلاحیه به مرحله اجرا درآمد و جلوگیری از هدر رفت گاز و آلودگی هوا را به‌دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون افزود: یکی دیگر از مشکلات واحد عملیات کارخانه گاز و گاز مایع 600 به نبود مسیر کنارگذر شیر هیدرولیکی گاز خروجی کارخانه به طرف واحدهای پایین‌دست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز برمی‌گشت که هنگام عملکرد نامناسب این شیر، به ناچار کل گاز به سمت مشعل هدایت می‌شد. برای برطرف کردن این مشکل و به‌منظور حفظ محیط‌زیست و حفاظت از سرمایه‌های ملی، طرح اصلاحیه مسیر کنار گذر شیر خروجی گاز سبک نیز در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت اجرا شد.

دهانزاده با اشاره به این‌که هر دو طرح اصلاحی ازسوی واحد عملیات گاز و گاز مایع شرکت نفت‌وگاز کارون پیشنهاد و با همکاری مهندسی گاز و گازمایع مناطق نفت‌خیز جنوب و اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات کارون دستورعمل اجرایی آن تهیه و به همت تعمیرات خطوط لوله کارون انجام شد، اظهار کرد: این دو طرح مهم اصلاحی با هدف کاهش گازسوزی و صیانت از محیط‌زیست  خردادماه امسال و در ماه مبارک رمضان و گرمای طاقت فرسای جنوب و همزمان با انجام تعمیرات اساسی کارخانه گاز مایع 600 انجام شده که تلاش‌های کارشناسان مدیریت عملیات این شرکت در انجام این اصلاحیه‌ها ستودنی است.

کد خبر 283502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =