نیروهای ستاره خلیج‌فارس جزو جوان‌ترین‌های صنعت پالایش ایران هستند

مدیرعامل جوان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به نقش تاثیر‌گذار جوانان در راه‌اندازی 2 فاز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: دهه هفتادی‌ها با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بودند، اما توانستند تجهیزاتی را در کارگاه پالایشگاه طراحی و راه‌اندازی کنند که تامین آن از خارج کشور، بهره‌برداری از ستاره خلیج فارس را حدود 2 سال به تاخیر می‌انداخت.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا صادق‌آبادی درباره حضور جوانان در پیشبرد راه‌اندازی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس گفت: اطمینان دارم نیروهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در زمره جوان‌ترین نیروهای صنعت پالایش هستند. این جوانان با چالش‌های بسیار بزرگی روبه‌رو شدند، اما از آنجا که میدان تجربه در کنار یک اتاق فکر خوب در اختیارشان قرار گرفت، رشد بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: دو تا از سازندگان اساسی، تجهیزات را به ما ندادند، یا در راه‌اندازی تجهیزات شرکت نکردند. شاید باورنکردنی باشد، اما یکی از این تجهیزات در مدت سه هفته در کارگاه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ساخته شد.

به گفته صادق‌آبادی، ساخت این تجهیز که یکی از تجهیزات بسیار اساسی واحد سی‌سی‌آر و اکتانایزر است، با ریسک بسیار زیاد انجام شد، زیرا اگر سیستم کنترل تجهیزات دوار این پروژه که ازسوی کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس طراحی شده جواب نمی‌داد، ماشین دوار بی‌استفاده باقی‌ می‌ماند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در صورت بی‌استفاده ماندن ماشین دوار، سفارش و خرید دوباره آن بین یک تا دو سال طول می‌کشید، این در حالی بود که به راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای افزایش تولید بنزین نیاز بود.

وی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در شرایطی راه‌اندازی شد که ممکن بود با وجود افزایش مصرف بنزین، واردات این فرآورده با مشکل روبه‌رو شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، میزان تولید 2 فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را 24 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و ادامه داد: اکنون از ظرفیت مازاد این 2 فاز استفاده و روزانه 26 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنیم.

صادق‌آبادی با بیان این‌که بسیاری از کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس متولدین سال‌های67 تا 74 یا همان دهه هفتادی‌ها هستند، اظهار کرد: حتی در گروه تشکیل شده برای طراحی سیستم کنترل ماشین‌های دوار، درصد بالایی از کارکنان جوانان متولد دهه 70 بودند و موفقیت ساخت این تجهیز، براساس تجربه جوانان حاصل شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اظهار کرد: اکنون در راه‌اندازی، پیش‌راه‌اندازی و تثبیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ظرفیت بسیار بالایی به وجود آمده که قابل استفاده برای بخش‌های دیگر صنعت نفت است.

کد خبر 283526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =