ادعای آمریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران واهی است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این‌که استمرار صادرات نفت کشور نماد پیروزی ملت ایران در مقابل تحریم‌های آمریکاست، گفت: با برنامه‌ریزی و مدیریت توانمند وزارت نفت، ثابت می‌کنیم که ادعای آمریکا مبنی بر متوقف کردن صادرات نفت ایران واهی است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، 11 تیرماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که دولت برای شرایط تحریم برنامه‌ریزی دقیق دارد، یکی از برنامه‌های دولت برای تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز را استفاده از سازوکار تهاتر دانست و گفت: ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا دست بسته نخواهد بود و از روش‌های مختلف برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده خواهد کرد. 

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر این‌که دولت در تحریم‌های پیش رو روش‌های مختلفی را به کار خواهد گرفت تا صادرات نفت کاهش نیابد،‌ تصریح کرد: استمرار صادرات نفت کشور نماد پیروزی ملت ایران در مقابل تحریم‌های آمریکاست و با برنامه‌ریزی و مدیریت توانمند وزارت نفت، امیدوارم شاهد این موفقیت بزرگ باشیم و ثابت کنیم ادعای آمریکا مبنی بر متوقف کردن صادرات نفت ایران واهی است.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تحت هر شرایطی کالاهای اساسی مورد نیاز به کشور وارد شود و ذخایر کالاهای اساسی وضع اطمینان‌بخش داشته باشد.

در این جلسه که وزیران نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت،‌ نیرو، راه و شهرسازی،‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه ستاد گزارشی از ارزیابی عملکرد استان‌ها در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و گفت: در این ارزیابی عملکرد 12 استان در حد انتظار و شایستگی بوده و عملکرد 13 استان نزدیک به انتظار و شایستگی و 6 استان نیازمند تحرک بیشتر بوده‌اند که در این میان استان‌های کرمان، کردستان و قزوین به ترتیب سه رتبه نخست را در اجرای اقتصاد مقاومتی کسب کرده‌اند.

در این گزارش همچنین اعلام شد که درصد خودکفایی تامین سرانه انرژی خانوارها از محل تولیدات داخلی از 52 درصد در سال 92 به 82 درصد در سال 96 افزایش یافته است.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای با محوریت وزارت نفت و با عضویت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، صنعت، معدن و تجارت،‌ سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تحت عنوان کمیته تهاتر تشکیل شود و برای تهاتر کالاهای اساسی با نفت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و نتیجه تصمیم‌ها نیز گزارش شود.

کد خبر 283537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =