۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر: 283563
پیشرفت 80 درصدی پارک موزه صنعت نفت مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان گفت: عملیات اجرایی پارک موزه این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، قباد ناصری به مشخصات فنی این طرح اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل چند ساختمان با کاربری‌های مختلف است که در ابتدای ورودی محوطه موزه، ساختمان اداری- رفاهی شامل (اتاق‌های اداری، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، اطلاعات و قسمت امانات) قرار دارد، سپس ساختمان آمفی تئاتر شامل سالن برگزاری مناسبت‌ها، ساختمان نمایش اشیا (شامل مسیر بازدیدکنندگان، کانترها و ویترین‌های استقرار اشیای موزه‌ای) و در انتها نیز ساختمان موتورخانه شامل سیستم سرمایشی- گرمایشی و توزیع برق ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: محوطه‌سازی اطراف ساختمان‌ها نیز در این پروژه طراحی و اجرا شده که شامل تسطیح محوطه، احداث حوضچه آبنما و ایجاد فضای سبز و کاشت درختان، چمن و گل است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان اعتبار این طرح را 67 میلیارد ریال اعلام کرد و در ادامه با اشاره به احداث پارک موزه کارخانه برق تمبی که بخشی از پارک موزه صنعت نفت مسجدسلیمان است، گفت: احداث پارک‌ موزه کارخانه برق تمبی که نخستین کارخانه تولید برق کشور در شهر مسجدسلیمان است، به عنوان زادگاه نفت خاورمیانه حائز اهمیت بوده و بازسازی و توسعه فضای پیرامون آن برای بازدید گردشگران و استفاده شهروندان مسجدسلیمانی و تاثیر آن بر توسعه و رونق صنعت گردشگری و توریسم در منطقه لازم و ضروری است، بنابراین پروژه یادشده در دو فاز تعریف شده که هم‌اکنون این طرح نیز با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست اجراست.

وی درباره مشخصات فنی پارک موزه کارخانه برق تمبی یادآورشد: فاز اول این طرح مربوط به پاک‌سازی از نخاله‌ها، فضاسازی و آماده‌سازی حاشیه رودخانه در مسیر ورودی به محوطه کارخانه بوده که شامل تسطیح و رگلاژ بستر، عملیات خاکریزی به صورت لایه لایه همراه با تراکم لازم و تحکیم بستر رودخانه است.

ناصری در ادامه یادآورشد: فاز دوم این پروژه شامل توسعه فضای ورودی به کارخانه برق، اجرای پدهای بتنی نمایش اشیای موزه‌ای صنعت نفت، احداث فضای سبز به مساحت تقریبی 4 هکتار، بهسازی و محوطه‌سازی محوطه روبه‌روی کارخانه برق، احداث پارکینگ و فضاهای تفریحی، زمین اسکیت، سکوی نشیمن خانوادگی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، اتاق حراست، پیاده‌روسازی و آسفالت محوطه، احداث پیاده‌رو سنگی در حاشیه رودخانه، اجرای کف‌پوش بتنی، اجرای روشنایی و نصب دکل‌ها و پایه‌های مربوطه، اجرای لوله‌کشی آب‌وفاضلاب، نصب پمپ‌های آب و ... می‌شود.

وی اعتبار اجرای این بخش از پروژه را هم 34 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد که این طرح تا پایان مرداد ماه امسال افتتاح شود.

کد خبر 283563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =