نقدینگی‌ها باید به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ​گفت: باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا نقدینگی به سمت توسعه صنعت پتروشیمی هدایت شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط ‌عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، امروز (پنجشنبه، 14 تیرماه) در سی‌امین نشست مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از این صنعت گفت: باید ببینیم در شرایط امروز چگونه می‌توان هنرمندانه از این مسیر عبور کرد، به‌گونه‌ای که بیشترین مزیت‌ها و کمترین آسیب‌ها را ببینیم.

وی افزود: تشکل‌های واسط مانند انجمن صنفی کارفرمایی بین حاکمیت و بخش‌خصوصی قرار دارند و برای رسیدن به راه‌حل‌ها و استفاده از ظرفیت مسئولان کشور و اعضای خود تلاش می‌کنند، بنابراین به این نقش حساس باید توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد مشخص است، گفت: در صنعت پتروشیمی می‌خواهیم از خام فروشی به جایگاه‌های بالاتر برسیم.

فرهنگی افزود: لازمه رسیدن به چنین هدفی این است که همه مجموعه برای سه هدف مهم در تکاپو باشند. یک نکته این است که چگونه می‌توانیم محصولات با ارزش بالاتر تولید کنیم، در تشکل‌ها می‌توان به شناخت جایگاه، بازار و شیوه‌ها پرداخت، همچنین لازم است به ایجاد ارزش افزوده بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست بپردازیم.

وی با اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه صنعت پتروشیمی گفت: از هر تفاهم‌نامه‌ای که برای بهبود شرایط پتروشیمی‌ها باشد استقبال می‌کنیم. مسئولان تشنه راه‌حل هستند، نهادهای مدنی مانند انجمن‌های تخصصی نیز می‌توانند سرآغاز اقدام‌های مفید و یافتن راه‌حل‌های عملیاتی باشند.

کد خبر 283572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =