ارائه 1916 نوع خدمات جانبی صنعت حفاری در 3 ماه نخست 97

شرکت ملی حفاری ایران در سه ماه نخست امسال، یک‌هزار و 916 نوع خدمات جانبی صنعت حفاری مرتبط با تولید نفت و گاز را به مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی ارائه داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا لایجی، معاون مدیرعامل این شرکت در امور فنی و مهندسی، با اعلام این مطلب گفت: این خدمات با تلاش متخصصان و کارکنان مجرب و کاربست تجهیزات ناوگان فنی و تخصصی مدیریت‎‌های خدمات حفاری، خدمات سیمان و انگیزش چاه و خدمات ویژه حفاری به شرکت‌های متقاضی ارائه شده است. 

وی افزود: در بخش مدیریت سیمان و انگیزش چاه در این مدت یک هزار و 32 عملیات شامل 607 مورد تزریق‌پذیری، 379 مورد سیمانکاری، 41 مورد اسیدکاری ویژه و پنج مورد اسیدکاری گسترده انجام شده است و مدیریت خدمات حفاری نیز با انجام 519 عملیات مشتمل بر 96 عملیات لوله مغزی سیار، 175 عملیات آزمایش چاه با ساق مته، 9 مورد عملیات حفاری با هوا به متراژ 2 هزار و 451 متر، 171 مورد لوله‌گذاری چاه، 40 مورد نصب آویزه، 22 مورد عملیات بهره‌دهی چاه و 6 عملیات حفاری فروتعادلی (UBD) پاسخگوی درخواست‌های دریافت شده از سوی شرکت‌های متقاضی این خدمات بوده است.

به گفته وی، 132 مورد نمودارگیری درون چاهی، 138 مورد نمودارگیری از سیال حفاری و 95 مورد عملیات چاه‌پیمایی در مجموع 365 مورد عملیات کارکرد شرکت در مدیریت خدمات ویژه از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه بود که در زمان پیش‌بینی شده محقق  شده است.

لایجی افزود: در زمینه حفاری با هوا در حوزه مدیریت خدمات فنی در سه ماه گذشته یک هزار و 16متر و در خصوص نمودارگیری در مدیریت خدمات ویژه 43 مورد عملیات نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشتیم که دلیل آن افزایش تعداد درخواست‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: خدمات ارائه شده در بخش‌های خدمات جانبی صنعت حفاری به روال معمول همزمان با شروع عملیات حفاری تا پایان عملیات و تولیدی شدن چاه انجام می‌شود و قسمتی از خدمات مختص چاه‌های تعمیری یا درحال بهره‌برداری است که گاه بدون حضور دکل انجام می‌گیرد و نقش مهمی در مسیر افزایش تولید دارد.

کد خبر 283580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =