جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به سامانه جدید کارتخوا‌ن‌ها مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که تا پایان سال 98 همه جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور به به نسل جدید کارتخوان‌ها مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران، بعدازظهر امروز (سه‌‌شنبه 19 تیرماه) در آیین رونمایی از نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت گفت: از 15 تیرماه تجهیزات نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت در جایگاه آزادی نصب و بررسی‌های محیطی آن در روزهای اخیر انجام و آیین رونمایی رسمی آن امروز برگزار شد.

وی با بیان این‌که همه این اقدام‌ها برای افزایش سطح رفاه مردم و ارائه خدمات مطلوب به آنهاست، گفت: در سال 81 و 82 در بخشی از استان سیستان و بلوچستان و اصفهان طرح سوخت‌گیری از راه دور اجرایی شد که این کار نشان می‌دهد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استفاده از فناوری‌های روزآمد دنیا پیشگام است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سامانه پرداخت الکترونیکی هزینه سوخت‌گیری را یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های تراکنشی در خاورمیانه دانست و گفت: روزانه بیش از 100 میلیارد تومان از محل سوخت‌گیری در جایگاه‌ها به عنوان درآمد کشور حاصل می‌شود که امنیت کسب این درآمد با رفتن به سوی پرداخت الکترونیکی افزایش می‌یابد.

موسوی‌خواه درباره نحوه کارکرد این تجهیزات توضیح داد: با استفاده از تجهیزات جدید هیچ مبلغی از سوی اشخاص به سیستم وارد نمی‌شود و براساس میزان سوخت‌گیری دستگاه مبلغ پرداخت را اعلام می‌کند.

به گفته وی، این سامانه نسبت به سامانه‌های گذشته 250 برابر قدرت حافظه دارد و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است، زیرا سامانه‌های قدیمی بیش از 11 سال عمر کرده‌اند و سالانه بیش از 20 میلیارد تومان صرف نگهداشت آنها می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران با بیان این‌که از بستر بانکی کشور به عنوان امنیتی‌ترین بستر مالی برای راه‌اندازی سامانه جدید کارتخوان‌ها استفاده شده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و هزینه نگهداشت این سامانه برعهده ما نیست و این هزینه از سوی بخش بانکی پرداخت می‌شود.

موسوی‌خواه اظهار کرد: سامانه جدید در مدت کوتاهی در جایگاه عرضه سوخت آزادی فعال می‌شود تا نواقص احتمالی را نیز رفع کنیم، اما تا پایان سال 98 همه جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور به این سامانه مجهز می‌شوند. 

وی با تاکید بر این‌که استفاده از کارت سوخت در همه جایگاه‌ها الزامی است، گفت: بسیاری از مردم تاکنون از کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری استفاده می‌کردند و به همین دلیل کارت سوخت به تعداد کافی در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته است، اما اعتراض‌های زیادی از سوی مشتریان داریم که باید به آنها رسیدگی شود. استفاده از کارت سوخت شخصی سبب می‌شود که میزان اعتراض‌ها کاهش یابد و ما نیز در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقدارمصرف و نوع مصرف سوخت را به خوبی مدیریت کنیم.

وی اعلام کرد که به زودی اطلاعیه‌ای برای اعلام الزام استفاده از کارت‌های شخصی سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صادر می‌شود.

کد خبر 283628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =