استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی مشکل آمریکا را حل نمی‌کند

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک به رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد از ذخایر راهبردی نفت این کشور برای پایین آوردن قیمت نفت استفاده نکند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، حسین کاظم‌پور اردبیلی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، توصیه کرد از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام ایالات متحده برای پایین آوردن قیمت نفت استفاده نکند و در عوض، تحریم صادرات نفت ایران را منتفی کند.

وی گفت: آقای رئیس جمهوری، توصیه من به شما این است که از استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام برای پایین آوردن قیمت‌ها بپرهیزید و تحریم نفت ایران را کنار بگذارید.

برخی منابع پیش از این اعلام کرده بودند که با توجه به تشدید فشارهای سیاسی به دلیل جهش قیمت سوخت در آمریکا پیش از انتخابات کنگره این کشور، دولت ترامپ در حال بررسی استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکاست.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: آقای رئیس جمهوری، همانطور که پیش از این پیش‌بینی کردم، به نظر می‌رسد که به دلیل این که ظرفیت مازاد تولید برای جبران (کاهش) صادرات نفت ایران وجود ندارد، شما به ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام متوسل می‌شوید، اما این کار پیامدهای منفی بسیاری دارد.

کاظم‌پور اردبیلی گفت: عربستان، امارات و روسیه تظاهر کردند که می‌توانند صادرات روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه‌ای نفت ایران را جایگزین کنند. آقای ترامپ، این یک خطای محاسباتی بود و شما در تله آنها افتاده‌اید و قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

پیش از این نیز کاظم‌پور اعلام کرده بود که اظهارنظرهای ترامپ در شبکه‌های اجتماعی و متهم کردن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قیمت نفت را 10 دلار بالا برده است.

وی گفت: اگر ما در ایران صادرات نفت خود را تنها یک ماه متوقف می‌کردیم تا به شما نشان دهیم که این کار چه به سر اقتصاد جهانی خواهد آورد، شما بازنگری می‌کردید، اما ما یک ملت متمدن و یک حکومت مسئول هستیم.

کد خبر 283680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =