ظرفیت تولید اتان فازهای 20 و21 پارس جنوبی تکمیل شد

تولید اتان فازهای 20 و21 پارس جنوبی با تکمیل عملیات راه‌اندازی آخرین توربواکسپندر پالایشگاه این فازها به ظرفیت اسمی خود رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی، مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با اعلام خبر راه‌اندازی هر چهار توربواکسپندر واحد 105 پالایشگاه این فازها گفت: هم‌اکنون روزانه 2400 تن اتان تولیدی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به مجتمع‌های پتروشیمی ارسال می‌شود.

به گفته وی، تولید این میزان اتان، ماهانه حدود 18 میلیون دلار سودآوری در صنایع پایین دستی کشور به‌دنبال دارد.

مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با بیان این‌که راه‌اندازی سه توروبواکسپندر از مجموع چهار تجهیز موجود، بدون مشارکت نماینده سازنده خارجی و از سوی پیمانکاران ایرانی انجام شده، افزود: سرعت عملیات نصب و راه‌اندازی این سه دستگاه، دو تا سه برابر عملیات مشابه برای دستگاه نخست بود که با حضور نماینده سازنده انجام شد و از نظر کیفی نیز بسیار مطلوب‌تر نتیجه داد.

این مدیر ارشد شرکت نفت و گاز پارس، تولید اتان در سطح اسمی را از برنامه‌های محقق شده برای تکمیل زنجیره ارزش در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: با تعویض مواد جاذب موجود در ردیف نخست شیرین‌سازی که مطابق برنامه در دوره تعمیرات اساسی در هفته آینده انجام می‌شود، تولید اتان این فازها به 2600 تن در روز خواهد رسید.

عبادی برداشت گاز ترش از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی را 2 میلیارد فوت مکعب در روز اعلام کرد و گفت: این میزان برداشت از موقعیت مخزن این فازها به‌طور کامل مطابق با ظرفیت اسمی تعیین شده انجام می‌شود.

کد خبر 283692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =