توقف صادرات نفت ایران غیرممکن است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: آمریکا می‌داند که توقف و یا به صفر رساندن صادرات نفت ایران در جهان امروز غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز (دوشنبه، 25 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران و در عین حال گفت‌وگو در این باره با خریداران نفت ایران گفت: ترامپ این روزها زیاد اظهار نظر می‌کند، این ادعا و تلاش برای توقف و به صفر رساندن صادرات نفت ایران به هیچ عنوان شدنی نیست.

وی افزود: گذشته و تاریخ اثبات می کند که چنین سخنانی در جهان امروز میسر نیست.

قاسمی تصریح کرد: ما با همه شریکان نفتی و غیر نفتی خود در تماس مستمر هستیم و از همه امکانات برای خنثی کردن توطئه های آمریکا استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره سفر علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل به مسکو و دیدار با رئیس جمهوری روسیه نیز گفت: در حوزه سیاست خارجی وزارت امورخارجه به عنوان نهاد حاکمیتی، کمترین میزان موازی‌کاری را داشته است. در این سفر، پیام مقام معظم رهبری به پوتین ارائه شد.

وی افزود: بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایران مصلحت را در این دید که در یک تعامل سازنده و فعالیت دیپلماتیک، مواضع جمهوری اسلامی را به سایر کشورها اعلام کند.

قاسمی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تفاهم نفت در برابر غذا در سفر ولایتی به روسیه تصریح کرد: من نقل قولی از طرف ایرانی در این باره نشنیده‌ام. این موضوع را یک مقام روسی مطرح کرد که نمی‌توانم در مورد آن قضاوت کنم، اما رسیدن به تفاهم و همکاری در هر زمینه‌ای به حضور هیئت‌های کارشناسی ازسوی دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز دارد که آن هم مسیری طولانی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسشی درباره سفر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه به هند و این‌که آیا این سفر به همکاری‌های ایران و هند در حوزه نفت ارتباط داشت یا خیر، گفت: سفر معاون وزیر امورخارجه به هند در چارچوب دیدارهای دوره‌ای منظم به این کشور است. سابقه همکاری ایران و هند در مسائل مختلف بین‌المللی بسیار دیرینه است که امیدواریم این همکاری‌ها تقویت شود.

کد خبر 283693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =