اروپا از قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است

سفیر اتریش در ایران با بیان این‌که اتحادیه اروپا خواهان باز شدن کانال‌های مالی است، گفت: اروپا از قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

به گزارش شانا، اشتفان شولتز، عصر دیروز (دوشنبه، 25 تیرماه) در نشست هم‌اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران با فعالان تجاری که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: اتحادیه اروپا خواهان باز شدن کانال‌های مالی است، زیرا به‌ دلیل قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

وی با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی به وین افزود: این سفر از آن لحاظ اهمیت داشت که نخستین سفر یک مقام خارجی به اتریش سه روز پس از ریاست اتحادیه اروپا ازسوی این کشور بود و نکته دیگر آن که نخستین سفر اروپایی رئیس جمهوری ایران به یک کشور غربی در دور دوم ریاست جمهوری بود.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: همان‌طور که ایران نشان داد راهبردی روشن پس از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دارد، امروز نیز نشان داده یک سیاست مشخص در برابر اروپا و شرایطی که یکی از طرف‌های برجام از این توافق خارج شده، دارد.

شولتز عنوان کرد: در سفر روحانی به اتریش رؤسای جمهوری دو کشور توافق کردند همه حقوق و ارتباط‌ اقتصادی که تا پیش از این برقرار بود ادامه یابد، مشروط به این‌که ایران همه مفاد برجام را رعایت کند.

سفیر اتریش در ایران افزود: ما باید دنبال ابزاری باشیم که بتوانیم با آنها تحریم‌های یکجانبه آمریکا را کنار بگذاریم. افزون بر این‌که اتحادیه اروپا با ابزارهای مختلف این کار را انجام خواهد داد. کشورهای اروپایی نیز می‌توانند با استفاده از امکانات خود همکاری دوجانبه خود را با ایران گسترش دهند.

کد خبر 283712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =