ایران نباید محدودیتی در صادرات نفت داشته باشد

سخنگوی دولت گفت: در چارچوب برجام ایران نباید در صادرات نفت محدودیتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، 26 تیرماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان این که از طرف‌های باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انتظار داریم به توافق‌ پایبند باشند، گفت: همه کشورهایی که با برجام موافق هستند باید به مفاد آن از جمله فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران بدون هیچ گونه محدودیت پایبند باشند.

وی افزود: ما هیچگاه به دنبال آن نیستیم که از به صفر رسیدن صادرات نفت جلوگیری کنیم، زیرا این سخنان را واهی و غیرممکن می دانیم که کشوری بتواند فروش نفت ایران را متوقف کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ایران نباید هیچ محدودیتی به جز سهمیه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تولید نفت داشته باشد.

نوبخت درباره دیدار علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: این مذاکره در پی ادامه مذاکرات رسمی رؤسای جمهوری دو کشور انجام و توافق‌های گذشته پیگیری شد، روس‌ها آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله در میدان‌های نفت و گاز ایران هستند.

سخنگوی دولت در مورد استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها نیز گفت: استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها الزام قانونی است، ضمن این که کارت سوخت نظام کنترلی ما را تقویت خواهد کرد.

وی با بیان این که استفاده الزامی از کارت سوخت به معنای دو نرخی شدن بنزین نیست، افزود: هر موضوعی درباره تغییر قیمت سوخت و انرژی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 283718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =