صنعت نفت بر همکاری با شرکت‎های کوچک و متوسط اروپایی تمرکز کند

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: پیشنهاد انجمن به صنعت نفت در شرایط تحریم، استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی و تمرکز بر همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی است.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا خیامیان صبح امروز (سه‌شنبه، 26 تیرماه) در دومین کنفرانس تخصصی کمپرسورها افزود: در جلسه‌ای که دیشب با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و سفیران کشورهای عضو توافق هسته‌ای ایران برگزار شد، همگی بر حفظ پایبندی به توافق و تداوم همکاری با ایران تاکید داشتند و در چنین شرایطی می‌توان از فرصت همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط خارجی بهره‌مند شد.
 

وی به نیاز صنعت نفت ایران به فناوری و سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های SME می‌توانند فناوری به ایران بیاورند و درباره سرمایه هم اگر فضای ملتهب اقتصادی کنونی کشور آرام شود، مردم حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند بود و به‌ویژه ایرانیان مقیم خارج کشور از سرمایه‌گذاری در کشور استقبال می‌کنند.

خیامیان افزود: باید توان و قابلیت‌های بخش خصوصی را باور کرد؛ تا زمانی که مدیران و مجریان طرح‌ها، ریسک واگذاری کار به شرکت‌های‌ ایرانی را تقبل نکنند و به آنها اعتماد نداشته باشند، رویه‌های فعلی ادامه می‌یابد.

دومین کنفرانس تخصصی کمپرسورها از صبح امروز (26 تیرماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرده است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 283723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =