خطر در معرض انفجار بودن پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند صحت ندارد

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره در معرض خطر و انفجار بودن این پالایشگاه به دلیل نشست سفره‌های آب زیرزمینی را رد کرد.

علیرضا امین در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: کمبود آب مختص به منطقه شازند نیست و مشکلی سراسری است و این گونه نیست که در اثر این برداشت‌ها، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در معرض خطر انفجار باشد.

وی ضمن تکذیب انتشار خبرهایی مبنی بر  انفجار در پالایشگاه امام خمینی (ره) به دلیل برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و در نتیجه نشست زمین افزود: در صورتی که کمبود آب در منطقه وضع جدی پیدا کند، امکان خارج شدن برخی واحدها از سرویس وجود دارد، اما این گونه نیست که پالایشگاه در معرض خطر انفجار باشد.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تاکید کرد: هم اکنون به طور میانگین در هر ساعت یک هزار و 300 مترمکعب آب در پالایشگاه مصرف می‌شود که حدود 900 تا هزار مترمکعب آن از سد کمال صالح شازند و بقیه آن از چاه‌ها تامین می‌شود.

امین تصریح کرد: با توجه به این مشکلات کمبود آب در استان مرکزی، طرح هایی برای تصفیه و بازگرداندن آب‌های پساب پالایشگاه ارائه شده است که هم اکنون در مرحله اجرای مناقصه است.

پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند که پس از انقلاب طراحی و احداث شده است، هم اکنون یکی از سودآورترین پالایشگاه کشور به شمار می‌رود و بخش مهمی از سوخت با کیفیت مصرفی در کلانشهرهای مهم کشور را تولید می‌کند.

 

کد خبر 283727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =