توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی منطقه ویژه پتروشیمی بررسی شد

توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،  امروز سه‌شنبه (26 تیرماه) در جلسه مشترک با مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران بازرگانی و کارشناسان شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: در این منطقه زیرساخت‌های مورد نیاز حمل‌ونقل ریلی اعم از ۱۲.۵ کیلومتر ریل‌گذاری، احداث انبارهای ترانزیتی و سکوی بارانداز موجود است که این سبب ترغیب شرکت‌های تولیدی برای استفاده از امکانات حمل‌ونقل ریلی در منطقه خواهد شد.

وی افزود رقابتی کردن قیمت در حوزه حمل‌ونقل ریلی سبب اشتیاق شرکت‌های مستقر در منطقه به استفاده از حمل‌ونقل ریلی خواهد شد.

در ادامه این نشست، سید مرتضی‌علی احمدی، مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز گفت: امروزه ایجاد کرایه رقابتی عامل مهمی برای جایگزینی حمل‌ونقل ریلی با حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن جمهوری اسلامی افزود: توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی باید در سه فاز بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت بررسی شود و در ابتدا باید در فاز کوتاه‌مدت با شرکت‌های مستقر در جوار ریل موجود در منطقه شروع به همکاری کرد.

وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن هزینه‌های کم حمل‌ونقل ریلی، مباحث زیست‌محیطی و مدیریت بنگاه‌داری، استفاده از لجستیک ریلی گزینه‌ای اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست مقرر شد کارگروه تخصصی با هماهنگی امور گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با مشارکت مدیران بازرگانی شرکت‌های مستقر در منطقه، تشکیل و برای استفاده از ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی در منطقه برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 283732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =