اجرای گازرسانی در زاهدان نیازمند همکاری شهرداری با شرکت گاز است

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، یکی از عوامل مهم تاخیر در اجرای عملیات گازرسانی شهر زاهدان را نبود همکاری کافی میان شهرداری با شرکت گاز استان اعلام کرد.

محمدحسن طهرانی، مدیر شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به اخبار منتشر شده مبنی بر تاخیر شرکت گاز استان در اجرای طرح‌های گازرسانی شهر زاهدان به خبرنگار شانا گفت: در سال ۹۶ باید ۳۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری به همراه ۱۰ هزار انشعاب در شهر زاهدان اجرا می‌کردیم که از این مقدار ۶۲۰۰ انشعاب انجام شد.

وی افزود: ابتدا باید شبکه گازرسانی در سطح شهر اجرا شود، سپس انشعاب در اختیار مردم قرار گیرد که چنانچه هر کدام از این مراحل با تاخیر روبه‌رو شود در مرحله بعدی نیز اثرگذار است.

طهرانی با بیان این‌که از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذرماه، ۳۲۰ کیلومتر شبکه در شهر زاهدان تحویل داده شد، اظهار کرد: از آذرماه موضوع آسفالت و تعمیر مسیر شبکه‌گذاری پیش آمد که این کار با بهره‌مندی از نیروهای پیمانکار شرکت گاز استان و همکاری با شهرداری پیش می‌رفت.

وی با تاکید بر این‌که تا زمان حصول اطمینان از سلامت شبکه گازرسانی، نمی‌توان عملیات آسفالت را انجام داد، تصریح کرد: همین موضوع سبب شد آسفالت کردن شبکه گازرسانی با کمی تاخیر روبه‌رو شود.

طهرانی گفت: شایان یادآوری است که شهرداری به دلیل تاخیر انجام آسفالت از سوی پیمانکاران ما و همچنین تاخیری که خود شهرداری در انجام آسفالت نهایی مسیر داشت به ما مجوز ادامه کار را نمی‌داد.

مدیر شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که این شرکت از لحاظ تامین مالی با مشکلی روبه‌رو نشده است، گفت: دولت همه اعتبارات لازم را به‌موقع تزریق کرده و تنها مشکل ما بحث‌های عملیاتی بود. افزون بر این، کمبود امکانات شهری و بی‌کیفیت بودن آسفالت‌ها در کنار تعداد اندک پیمانکاران سبب شد کار با کندی پیش برود و ادامه شبکه گاز به سال ۹۷ موکول شود.

طهرانی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون چالش‌های فراوانی میان شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان به وجود آمده است و تلاش کردیم مجوز ادامه کار را از شهرداری بگیریم، اما این مجوزها به‌طور بسیار محدودی به ما داده شد و برنامه‌های گازرسانی با تاخیر بیشتری همراه شدند. در اردیبهشت و خرداد ماه امسال نیز با شهرداری زاهدان مذاکراتی داشتیم که بر این اساس قراردادی را با آنها منعقد می‌کنیم تا ترمیم مسیرهای شبکه، علمک‌ها و اجرای ۳۰ درصد از روکش آسفالت معابر گازرسانی شده برعهده شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: هزینه این ۳۰ درصد روکش آسفالت را شرکت گاز استان تقبل می‌کند، همچنین شرکت ملی گاز برای تامین قیر مورد نیاز آسفالت به شهرداری زاهدان کمک می‌کند تا بدون هیچ نگرانی بتواند به آسفالت معابر بپردازد.

به گفته مدیر شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام شده برای گازرسانی سال 97 استان، باید 400 کیلومتر شبکه گازرسانی و 35 هزار علمک در زاهدان اجرایی شود.

کد خبر 283755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =