عربستان بازار نفت را اشباع نمی‌کند

عربستان اعلام کرد قصد ندارد بازار نفت را با عرضه بیش از حد نفت اشباع کند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، عربستان برخی نگرانی‌ها درباره برنامه این کشور برای عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی را رد و اعلام کرد این کشور در ماه آینده میلادی، صادرات نفت خود را کاهش می‌دهد.

عربستان تحت فشار دولت آمریکا، در ماه گذشته میلادی تولید خود را به بالاترین حد در سه سال اخیر، یعنی 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسانده بود. با این همه، این کشور اعلام کرد صادرات نفت آن در ماه ژوئیه امسال حدوداً برابر با ماه ژوئن خواهد بود و در ماه اوت، 100 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

وزارت انرژی عربستان به نقل از ادیب الاعمی، نماینده عربستان در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد: عربستان تنها نفتی را تولید می‌کند که با درخواست خرید تأیید شده مصرف‌کنندگان نهایی همخوانی دارد و تلاش می‌کند نفت را فراتر از نیاز مشتریان در بازار عرضه نکند.

الاعمی اعلام کرد با وجود افزایش تولید نفت عربستان، بازارهای نفت جهان در سه ماه سوم سال جاری میلادی از توازن مطلوب برخوردار است. 

وی افزود: با توجه به تقاضای بالا و رشد فصلی مصرف نفت، در نیمه دوم سال جاری میلادی، ذخیره‌سازی نفت در جهان کاهش خواهد یافت.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند عربستان قصد داشته است تولید نفت خود را به 10 میلیون و 800 هزار بشکه در روز برساند.


کد خبر 283768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =