بومی سازی یک کالای وارداتی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت

رئیس ابزار دقیق و کنترل خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال از ساخت نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی برای نصب روی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی با یک دهم قیمت نمونه خارجی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال، رضا نیک‎خواه با اشاره به نیاز کشور به بومی‎سازی قطعات مورد نیاز صنایع در این باره گفت: این دستگاه تا پیش از این از انگلیس، آلمان و چین وارد می‎شد، اما با تلاش و تحقیق کارشناسان ابزار دقیق منطقه شمال، نمونه ایرانی آن با کمتر از یک دهم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شد.

وی یکی از کاربردهای این قطعه را نصب روی دستگاه‎های پیک سیگنالر برای شناسایی زمان دقیق عبور پیک‎ها عنوان کرد و افزود: سوئیچ مجاورتی همزمان با عملیات ارسال پیک به خطوط لوله‎ نفت یا دریافت آن، با ارسال سیگنال الکتریکی به سیستم مانیتورینگ اتاق کنترل، اپراتور را از عبور پیک آگاه می‌کند.

به گفته نیک‎خواه، قیمت نمونه چینی این قطعه الکترونیکی 20 میلیون ریال است که نمونه داخلی آن با قیمت کمتر از یک میلیون و 500 هزار ریال در مدت یک ماه طراحی، تولید و پس از تست فنی در یکی از مراکز تابع منطقه شمال نصب شد.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‎های طراحی ایرانی را برخلاف نمونه‌های وارداتی، ضدانفجار بودن و درجه حفاظتی IP 65 دانست و  تولید آن را برای عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید کالای ایرانی توصیف کرد.

نیک‌خواه با اشاره به کاربردهای فراوان این دستگاه در صنایع نفت و گاز و اتوماسیون صنعتی، از آمادگی لازم برای تولید انبوه آن در داخل کشور خبر داد.

کد خبر 283793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =