پالایشگاه تهران منشا آلودگی زمین‌های زراعی نیست

روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران درباره خبر منتشره شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آلودگی زمین‌های زراعی اطراف پالایشگاه نفت تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، در این توضیحات آمده است: «پیرو گزارش منتشر شده مبنی بر آلودگی زمین‌های زراعی اطراف پالایشگاه تهران به اطلاع می‌رساند این مجموعه از سال‌های گذشته با ایجاد چاه‌های استحصال مواد نفتی، در جلوگیری از انتشار مواد آلوده‌کننده به آب‌های زیرزمینی پیشرو بوده است.

در ضمن به‌تازگی با استفاده از مشاوران دانشگاهی و آنالیز مواد نشت شده مشخص شد مواد آلوده‌کننده مربوط به هیچ‌کدام از مواد و فرآورده‌های پالایشگاه تهران نیست و منشا آلودگی در حال بررسی است. همچنین 16 هکتار باقیمانده زمین‌های اطراف پالایشگاه در شرف خریداری است و لازم به توضیح است برخی چاه‌هایی که در خبر منتشره به آنها اشاره شده، به صورت غیرمجاز حفاری شده است.»

حمیدرضا جعفری، رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران در این باره به خبرنگار شانا گفت: پالایشگاه تهران در حال خریداری زمین‌های اطراف پالایشگاه تهران است و همه زمین‌های اطراف خریداری شده و 16 هکتار باقیمانده به‌زودی خریداری خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از چاه‌های حفر شده در اطراف پالایشگاه تهران به صورت غیرقانونی و بدون مجوز شرکت آبفا حفر شده است که همین امر سبب تغییر جهت حرکت آب‌های زیر زمینی از شرق به غرب به جای شمال به جنوب شده است.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» است که با توجه به نیاز بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی، ساخت این پالایشگاه از سال ٤٤ آغاز و در ٤٧ سال تکمیل شد.

ظرفیت اسمی تولید این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز است که طی اصلاحات فرآیندی در سال‌های ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 283916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =