اقدام‌های مسئولان ذی‌ربط برای توسعه صنعت بانکرینگ بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که بخش‌های دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی را در صنعت بانکرینگ فعال و حمایت و زیرساخت‌های آن را تقویت کند.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به جلسه عصر یکشنبه (14 مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس که با حضور برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد، گفت: در این جلسه، موضوع بانکرینگ (سوخت‌رسانی با کشتی‌ها و شناورهای کوچک و بزرگ در دریا) و اقدام‌های مسئولان ذی‌ربط در این باره که در ماده 48 برنامه ششم توسعه بر آن تاکید شده است، بررسی شد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت بانکرینگ افزود: صنعت بانکرینگ به دلیل اهمیت آن به‌ویژه در خلیج‌فارس و دریای عمان می‌تواند یکی از فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سودآوری، ایجاد اشتغال و تامین سوخت و خدمات‌رسانی به شناورهای داخلی و خارجی باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که در این نشست مسئولان وزارت نفت، راه و شهرسازی، شرکت ملی نفتکش و هلدینگ انرژی در حوزه صندوق بازنشستگی حضور داشتند، گفت: نمایندگان در این نشست پرسش‌های خوبی مطرح کردند و پیشنهادهای مفیدی ارائه شد، دستگاه‌ها نیز درباره تکالیف قانونی و موانع پیش رو توضیح‌هایی ارائه دادند و پیشنهادهایی نیز از سوی نمایندگان و مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد.

قره‌خانی با اشاره به این‌که موضوع بانکرینگ به تصمیم‌های کلان نیاز دارد، عنوان کرد: کمیسیون انرژی مجلس به دنبال آن است که بخش‌های دولتی، غیردولتی و نیمه‌دولتی را در بخش بانکرینگ فعال و حمایت  و زیرساخت‌های آن را تقویت کند تا بتوانیم از این صنعت به نفع کشور استفاده کنیم.

کد خبر 284019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =