توسعه میدان‌های پارسی و پرنج به مپنا سپرده شد

توافقنامه رئوس قراردادی توسعه میدان‌های پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و گروه مپنا امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این توافقنامه، امروز (دوشنبه، 15 مردادماه) بین بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مجتبی غروی، مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در آیین امضای این توافقنامه گفت: این شرکت با هدف توسعه میدان‌های پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان، 18 تفاهمنامه با هشت شرکت معتبر داخلی و خارجی امضا کرد که در نتیجه آن، تفاهمنامه توسعه میدان کرنج اردیبهشت ماه امسال با کنسرسیوم پرگس امضا شد و برای توسعه میدان‌های پارسی و پرنج با گروه مپنا به تفاهم رسیدیم.

عالی‌پور افزود: میدان‌های پارسی و پرنج از میدان‌هایی هستند که گاز  به آنها تزریق می‌شود و براساس مطالعات انجام شده، انتظار داریم با اجرای طرح توسعه، افزون بر جبران افت طبیعی، تولید آنها 30 تا 40 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی، افزایش تولید نفت، گاز و مایعات گازی، ایجاد فرصتهای جدید شغلی، رونق کسب‌وکار و استفاده از ظرفیتهای داخلی را از دستاوردهای طرحهای توسعه میدان‌ها برشمرد.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا نیز ضمن معرفی توانمندیهای گروه مپنا گفت: این گروه با وجود 3.5 میلیارد دلار قرارداد جاری با وزارت نفت، از نظر امکانات و تجهیزات، توانایی لازم را برای حفاری پنج حلقه چاه جدید دارد.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا با اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری با مناطق نفتخیز جنوب در زمینه تامین برق و بهینهسازی تاسیسات و تجهیزات، افزود: امضای این تفاهمنامه، فصل جدید همکاری با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواهد بود.

کد خبر 284025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =