ممنوعیت ورود کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخل

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر ممنوعیت ورود کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی در منطقه ویژه پارس گفت: از ورود هرگونه کالای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدمحمد‎مهدی مهدوی گفت: در پی مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ساماندهی بازار ارز و الزام به ثبت سفارش به‌منظور ورود کالاها و تجهیزات مورد نیاز طرح‎ها و پروژه‎های پارس جنوبی، سازمان منطقه ویژه پارس اقدام‌هایی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: با هماهنگی‎های انجام شده، اقلام و تجهیزات مورد نیاز بدون وقفه و با رعایت کامل مقررات در اختیار صاحبان کالا و مجریان طرح قرار می‌گیرد، با توجه به این‌که اقلام وارداتی منطقه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم موثر در تولید بوده، بنابراین از واردات اقلام مصرفی و غیرضرور به‌طور جدی ممانعت می‌شود.

مهدوی ادامه داد: با توجه به ممانعت ورود و ثبت سفارش کالاهای خارجی با عناوین مشابه داخلی، از این پس همه فعالان و سرمایه‌گذاران در صنایع بالادستی و پایین دستی  می‎توانند بدون هیچ دغدغه‎ای نسبت به ورود کالاهای مورد نیاز طرح‎های خود اقدام کنند.

کد خبر 284066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =