ظرفیت تلمبه‌خانه نفت صادراتی اهواز 750 هزار بشکه در روز افزایش یافت

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از افزایش روزانه ۷۵۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پمپاژ نفت خام در تلمبه‌خانه نفت صادراتی اهواز به‌دنبال نوسازی یک دستگاه توربین گازی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی گفت: این توربین که به دلیل آسیب‌های شدید و اشکال فنی، سال‌های متمادی غیرفعال شده بود با تلاش شبانه‌روزی و همت کارکنان مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، تعمیرات، تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی، تولید، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، آغاجاری و دیگر اداره‌ها نوسازی شد و هم‌اکنون عملیاتی شده است.

وی گفت: این توربین که از نوع سولزر است به همت متخصصان داخلی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بازسازی و نوسازی شد.

 مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزایش ظرفیت پمپاژ و ضریب اطمینان صادرات نفت، افزایش مانور عملیاتی و امکان ترخیص و تعمیر توربین‌های موجود، صرفه‌جویی ارزی، صرفه‌جویی در مصرف برق و دستیابی به دانش فنی بازسازی و نوسازی توربین‌های سولزر را از دستاوردهای این اقدام ارزشمند برشمرد.

کوتی گفت: در جریان عملیات بازسازی این توربین همه مراحل انجام کار و دانش فنی ثبت و ضبط شد و این تجربه موفق برای تعمیر توربین‌های مشابه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که تلمبه‌خانه اهواز نقش مهمی در تحقق برنامه صادرات نفت خام و تولید دیگر شرکت‌ها دارد، تاکید کرد: توربین نوسازی شده هم اکنون به عنوان توربین قابل اطمینان در تلمبه‌خانه صادراتی نفت اهواز درحال پمپاژ نفت است و تلمبه‌های برقی به‌ویژه در زمان اوج مصرف برق غیر فعال می‌شود.

 مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از مزایای قابل توجه راه‌اندازی این توربین را صرفه‌جویی در مصرف برق عنوان و اظهار کرد: با راه‌اندازی این توربین، تلمبه‌های برقی تلمبه‌خانه اهواز به دلیل نبود نیاز غیرفعال و در مصرف روزانه 8 مگاوات برق صرفه‌جویی شد.

 کوتی تصریح کرد: با توجه به وضع استان خوزستان به دلیل دمای بالا و افزایش مصرف برق، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا این توربین در تابستان امسال راه‌اندازی شود، به همین منظور کار نوسازی و تعمیر توربین با توجه به شرایط سخت آب و هوایی هیچگاه تعطیل نشد و این اقدام ارزشمند با تلاش فراوان همکاران و رهنمودها و حمایت‌های مدیرعامل محترم محقق و روزانه 8 مگاوات در برق مصرفی صرفه‌جویی شد.

وی با بیان این که این تجربه موفق در کارنامه درخشان مناطق نفت‌خیز جنوب ثبت خواهد شد، اظهار کرد: در همه مراحل نوسازی و راه‌اندازی این توربین، ایمنی کارکنان، ایمنی تأسیسات و حفظ محیط زیست در اولویت قرار داشت که خوشبختانه بدون خطا و حادثه‌ای به سرانجام رسید.

کد خبر 284083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =