آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا افت قیمت نفت را تضمین نمی‌کند

تحلیلگران اعلام کردند که آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا پایین آمدن قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی را تضمین نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، تحلیلگران اعلام کردند اگر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بخشی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور را به بازار تزریق کند، بعید است این مسئله قیمت بنزین را در این کشور کاهش دهد، زیرا هم‌اکنون نیز تولید نفت آمریکا در بالاترین حد ممکن است.

یکی از اهداف احتمالی برای آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا، کاهش قیمت بنزین پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر امسال است. قیمت بنزین در آمریکا در یک سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

به گفته تحلیلگران و فعالان بازار، حتی اگر آزادسازی ذخایر راهبردی نفت آمریکا بتواند به طور کوتاه‌مدت قیمت شاخص دبلیوتی‌آی را در بازارهای آینده آمریکا پایین بیاورد، تضمینی وجود ندارد که این مسئله قیمت بنزین را کاهش دهد.

زکری راجرز، تحلیلگر مؤسسه مشاوره وود مکنزی، گفت: بعید است (آزادسازی ذخیره‌سازی‌های) تأثیر قابل توجهی بر بازار گازوئیل و بنزین در آمریکا داشته باشد. هم‌اکنون نیز نفت کافی برای تولید با حداکثر ظرفیت (پالایشگاه‌ها) در آمریکا وجود دارد.

ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا که حدود 660 میلیون بشکه دارد، می‌تواند در صورت اختلال اضطراری در عرضه داخلی نفت آمریکا به کار گرفته شود.

به گفته کارشناسان، هرگونه برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا در شرایط کنونی، غیرضروری به شمار می‌آید و با توجه به نیاز نداشتن پالایشگران آمریکایی، محموله‌های نفتی برداشت شده به خارج از آمریکا فرستاده خواهد شد.

کنث مدلاک، پژوهشگر دانشگاه رایس آمریکا گفت: تقاضای داخلی آنقدر بالا نیست که همه نفتی را که پالایش و به فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌شود، جذب کند.

بری ورثینگتون، مدیر اتحادیه انرژی آمریکا گفت هرگونه آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت آمریکا که سرانجام به خارج فرستاده شود، سبب واکنش بسیار منفی مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌شود.

کد خبر 284103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =