افزایش 2 برابری بازرسی آلتراسونیک در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان از افزایش 2 برابری اجرای بازرسی تأسیسات فرآورشی این شرکت به روش آلتراسونیک نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، قباد ناصری گفت: در این روش بازرسی بیش از 367 هزار دسی‌متر مربع تأسیسات فرآورشی شرکت شامل تسهیلات سرچاهی، خطوط لوله، شیرگاه‎ها، سیستم‌های لوله‌کشی و تجهیزات ثابت ازسوی کارشناسان بازرسی شد.

وی با اعلام این‌که این مقدار 2.2 برابر بیشتر از پارسال از آن است، افزود: این بازرسی‎ها با صرف زمانی معادل 1500 نفر روز محقق  و طی آن 11 هزار و 732 نقطه از تأسیسات فرآورشی مورد بازرسی مدون و برنامه‎ریزی شده کارشناسان بازرسی فنی قرار گرفت و در پایان با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‎های مربوطه، نقاط دارای خوردگی، شناسایی و ترمیم شد.

این مقام مسئول در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان درباره مزایای بازرسی به روش آلتراسونیک نسبت به دیگر روش‎ها گفت: بازرسی به روش آلتراسونیک یکی از روش‎های روزآمد و فراگیر در بازرسی فنی صنایع است که امواج صوتی ایجاد شده به‌وسیله دستگاه آلتراسونیک به داخل ضخامت قطعه ارسال می‎شود.

ناصری با عنوان این‌که دست کم 11 نقطه از تأسیسات مختلف شرکت دارای خوردگی شدید است، افزود: این خوردگی‎ها که سبب ایجاد نشت نفت و خسارت‎های زیست‎محیطی خواهد شد با اقدام‌های به‎موقع کارشناسان بخش تعمیرات شرکت، ترمیم و تعویض شد.

وی با بیان این‌که شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با در اختیار داشتن بیش از 2 هزار کیلومتر انواع خطوط لوله نفت و گاز و پساب صنعتی و قدمتی فراتر از 110 سال، قدیمی‎ترین تولیدکننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه است، اظهار کرد: پایش وضع و تضمین سلامت عملکرد تأسیسات فرآورشی و رعایت جنبه‎های ایمنی و زیست محیطی از اهداف و برنامه‎های مهم اداره بازرسی فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجد سلیمان است.

ناصری با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص و متمایز این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‎های بهره‎بردار نفت و گاز گفت: بیش از نیمی از چاه‎ها و تأسیسات این شرکت مشرف به حوضه  آبریز 6 سد و دریاچه بزرگ کشور و در مجاورت رودخانه‎های پرآب نظیر کارون، دز و کرخه قرار دارد و همچنین راهبری و تولید از دومین مخزن گاز ترش جهان از نظر میزان هیدروژن سولفوره اهمیت و ضرورت توجه به سلامت وضع تأسیسات فرآورشی این شرکت را دو چندان‎ می‌کند.

کد خبر 284122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =