شرکت گاز کردستان و دانشگاه کردستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت گاز استان کردستان و دانشگاه کردستان با امضای تفاهم‌نامه، همکاری برای گازرسانی شهری و روستایی را مطابق با شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی این استان آغاز کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت گاز استان کردستان و دانشگاه کردستان امضا شد تا بر اساس آن، گازرسانی به بخش‌های مختلف این استان با کیفیت، سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در آیین امضای این تفاهم‌نامه، گاز را صنعتی پرریسک همراه با استانداردهای فراوان برشمرد و آشنایی کارشناسان با این استانداردها را برای اجرای پروژه‌های گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات لازم دانست.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های گازرسانی، توانمندی و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می‌تواند مبنای مطالعه، تحقیق و تفحص استادان و پژوهشگران دانشگاه کردستان قرار گیرد.

فعله‌گری با بیان این‌که استاندارد پروژه‌های گازرسانی در شرکت ملی گاز تدوین می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح‌های گازرسانی در هر شهر و روستا و در هر استان بر اساس موقعیت‌های خاص آن منطقه برنامه‌ریزی می‌شود، در استان کردستان نیز برای به روز کردن و بومی کردن این استانداردها به همکاری نزدیک بین شرکت گاز و دانشگاه استان کردستان نیاز داریم تا نسبت به تدوین استانداردهای بومی و محلی اقدام کنیم.

به گفته فعله‌گری، شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان سبب می‌شود تا عملیات اجرایی لوله‌گذاری با شرایط ویژه‌ای مانند عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب‌دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها و دره‌ها انجام شود که نیازمند مطالعه و تحقیق با هدف تدوین استانداردهای متناسب با شرایط منطقه است. افزون بر این، آموزش کارکنان، استفاده از روش‌های نوین و ابداعی در زمینه گازرسانی و نگهداشت شبکه، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه کردستان، اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، بهره‌مندی از دانش استادان فنی و ... از دیگر موارد یاد شده در تفاهم‌نامه بین دو سازمان است.

کد خبر 284229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =