۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
  • کد خبر: 284429
تشریح عملکرد شرکت نفت و گاز کارون در یک سال گذشته

مدیر عامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون عملکرد این شرکت در حوزه‎های تولید، ساخت داخل، حمایت از کالای ایرانی و عمل به مسئولیت‎های اجتماعی در یک سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده گفت: در حوزه تولید نفت حدود 99 درصد از برنامه مصوب شرکت نفت و گاز کارون محقق شده که این میزان با احتساب کاهش‎های ناشی از قطع برق، تعمیرات اساسی و کاهش‎های تکلیفی است.

وی افزود: در یک سال گذشته تعداد 8 حلقه چاه توسعه‌ای با تولید حدود 11.9هزار بشکه در روز، 24 حلقه چاه تعمیری با تولید 33.8 هزار بشکه و اقدام‎های ترمیمی روی 200 حلقه چاه انجام شده که برداشت بیش از 77 هزار بشکه نفت در روز را به‌ دنبال داشته است.

دهانزاده اظهار کرد: تعمیر تعداد 192 حلقه چاه با دستگاه لوله مغزی سیار با هزار و 216 دکل روز، 9 مورد تعمیر با لوله مغزی سیار و  9 مورد اسیدکاری گسترده چاه‎های تزریقی و همچنین جلوگیری از سوزانده شدن 67 هزار بشکه نفت در 106مورد عملیات از سوی دستگاه فرآورش سیار (MOT) از جمله اقدام‎های فنی و مهندسی است که در تحقق اهداف تولید شرکت نفت و گاز کارون نقشی بسزا داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی گفت: شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون به منظور افزایش تولید نفت و گاز و حمایت از تولیدات داخلی از ظرفیت شرکت‎های داخلی برای تامین کالای مورد نیاز خود استفاده کرده است که از مجموع 300 میلیارد ریال کالای خریداری شده، رقمی بالغ بر 180 میلیارد ریال مربوط به کالاهای داخلی از قبیل موتور جوش‎های دیزلی، انواع پمپ‎های آب، فیلتر، فشار‎سنج، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، لباس کار و پوتین ایمنی و ... بوده است.

دهانزاده از بومی‎سازی تعداد 258 قلم کالا به ارزش 7/36 میلیارد ریال، نصب 2 تلمبه SRP بومی‎سازی شده در چاه‎های شرکت نفت و گاز کارون و مشارکت در طراحی، ساخت و نصب فورانگیر خودکار تلمبه‎های SRP و PCP به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای این شرکت در حوزه ساخت داخل و حمایت از سازندگان داخلی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون در تشریح اقدام‎های عام‌المنفعه و عمل به مسئولیت‎های اجتماعی این شرکت گفت: از سال 95 تاکنون حدود 135 میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌های مناطق مختلف کلانشهر اهواز و دارخوین و همچنین مبلغ 180 میلیارد و 500 میلیون ریال عوارض آلایندگی و 615 میلیارد ریال ارزش افزوده خدمات دریافتی از سوی این شرکت پرداخت شده است.

وی افزود: مشارکت در احداث کانال‎های اصلی و فرعی ریزگردها، طرح کانال آب‌رسانی به نخل‎های شادگان، آب‌رسانی به روستاهای بخش غیزانیه بابت احداث 30 کیلومتر خط لوله آب آشامیدنی به مبلغ 60 میلیارد ریال و توزیع روزانه 6هزار لیتر آب آشامیدنی به‌وسیله تانکر در روستاهای همجوار تاسیسات در بخش غیزانیه از دیگر اقدام‎های شرکت نفت و گاز کارون است.

دهانزاده اظهار کرد: کلنگ زنی احداث یک باب مدرسه سه‌کلاسه در روستای قجریه بخش اسماعیلیه اهواز، ساخت و بازسازی 18 کلاس درس در 6 واحد آموزشی از مدارس روستاهای اطراف تاسیسات، ترمیم و بازسازی 300 عدد میز و نیمکت و رنگ‎آمیزی و خطاطی دیوارهای مدارس نیز بخش دیگری از اقدام‎های این شرکت در زمینه کمک به توسعه فضاهای آموزشی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، مشارکت در تعریض و بهسازی جاده کوی علی‌آباد بروال اهواز به مبلغ 10 میلیارد ریال، تعمیر و بازسازی 32 باب منزل مسکونی، بازسازی و کمک به ساخت 6 مسجد، یک وضوخانه و سرویس بهداشتی، توزیع بیش از 3 هزار بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم اهواز و روستاهای اطراف تاسیسات به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون ریال و ارسال کمک‎های نقدی و غیرنقدی به مناطق زلزله‎زده در استان کرمانشاه به ارزش 330 میلیارد ریال بخش دیگری از اقدام‎های عام‌المنفعه این شرکت به‎منظور عمل به مسئولیت‎های اجتماعی است.

کد خبر 284429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =