بهینه‌سازی مسیر دسترسی به خط لوله نفت در محدوده سد کارون 3

مسیر دسترسی به خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان در محدوده سد کارون 3 از طریق احداث دیوار سنگی، بهینه و ایمن‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه اصفهان، حسن مؤذنی، رئیس واحد تعمیرات عمومی و ساختمان منطقه گفت: با نظارت کارشناسان این واحد، دیوار سنگی به طول 50 و ارتفاع 7 متر و عرض در پی 5 متر مجاور بای‌پاس خط لوله نفت خام مارون به اصفهان در کیلومتر 500+4 تغییر مسیر خط در محدوده پشت سد کارون 3 در قالب 1000 متر مکعب و سنگ کاری با استفاده از سنگ قلوه، مالون، شن و سیمان احداث شد.

وی افزود: به منظور انحراف سیلاب و جلوگیری از ریزش سنگ روی ولو بای‌پاس با استفاده از تور سیمی گالوانیزه در حجم 40 متر مکعب گابیون‌بندی انجام شد.

به گزارش شانا،‌‌ خطوط لوله و مخابرات منطقه اصفهان از سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان با تنوع جغرافیایی مختلفی عبور می‌کند؛ این منطقه با وجود ٦ مرکز انتقال نفت و یک پایانه، یکی از بزرگ‌ترین مناطق انتقال مواد نفتی ایران است که با وجود نیروهای خبره، قطعات موردنیاز را از طریق همکاری با مراکز علمی و صنایع داخلی کشور تامین یا بازسازی می‌کند.

کد خبر 284580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =