خدمات عرضه سوخت و حامل‌های انرژی بر مبنای دلار غیر رسمی محاسبه نمی‌شود

رئیس جمهوری با طرح پرسشی مبنی بر این که متخصص، نخبه و روزنامه‌نگار و سرمقاله‌نویس ما، چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند، گفت: خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوئیل و انرژی، بر مبنای دلار کوچه پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، 21 شهریورماه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به این‌که ماه محرم همواره برای ما یادآور فداکاری و ایثار سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت است، گفت: امروز می‌توان صحنه‌های عاشورا را ترسیم کرد، ما امروز در یک جنگ روشن، در برابر متجاوزان تاریخ قرار داریم. امروز گروهی روبه‌روی ملت ایران قداره‌بندی می‌کنند که به جز چند کشور، طرفداری از لحاظ سیاسی و فکری ندارند و بدترین وضع در داخل کشور خودشان است.

وی افزود: امروز صاحبان تریبون، رسانه‌دارها و کسانی که ندا و صدای‌شان در کشور قابل شنیدن است، رسالت و وظیفه سنگینی برعهده دارند، زیرا امروز در یک آزمایش بسیار بزرگ قرار گرفته‌ایم و تمام رسانه‌های حقیقی و مجازی و همه مسئولان و کسانی که قدرت دارند به ملت بزرگ ایران کمک کنند، بار بسیار سنگینی بر دوش دارند.

رئیس جمهوری با انتقاد از نگفتن حقایق و واقعیت‌ها به مردم و ایجاد ترس و دلهره در جامعه تصریح کرد: مگر ارز خارجی در اقتصاد کشور ما چند درصد نقش دارد؟ اگر تولید ناخالص داخلی (GDP) را برمبنای قدرت خرید یا ارزش بازار محاسبه کنیم، واردات کالا و خدمات که متکی به ارز است درصد بسیار کمی است و بر اساس برخی محاسبات حدود 5 درصد و برخی دیگر که ارزش و قدرت خرید را در آن در نظر نمی‌گیرند، حدود 10 درصد است.

روحانی با بیان این‌که نباید اقتصاد کشور را بر اساس این رقم محاسبه کنیم و این به دور از عدل، کارشناسی، حق و انصاف است، عنوان کرد: متخصص، نخبه و روزنامه‌نگار و سرمقاله‌نویس ما، چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند و این در حالی است که امروز خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوئیل و انرژی، برمبنای دلار کوچه پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود.

وی با بیان این‌که نباید به مردم ظلم کرده و آنها را نسبت به آینده مأیوس کنیم، گفت: عده‌ای مداوم می‌گویند که باید مشکل مردم را درک کنید و این درست است که مردم مشکل دارند و ما در جنگ اقتصادی و روانی قرار داریم، اما این دلیل نمی‌شود که حقایق را تحریف کنیم و نقاط مثبت را به مردم نگوییم.

رئیس جمهوری ادامه داد: با مقایسه رشد اقتصادی در چهار سال گذشته نسبت به 35 سال گذشته، در می‌یابیم که این رشد به‌طور میانگین 2 برابر بوده است. صاحب‌نظران، متخصصان و صداوسیما می‌توانند این را بررسی کنند، اما بحث اینجاست که اگر اینگونه بوده، چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گوییم.

کد خبر 284582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =