مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری اهواز 3 راه‌اندازی شد

مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 3 اهواز در مسیر تحقق اهداف زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، بیژن عالیپور، مدیرعامل این شرکت گفت: با توجه به این که حفظ محیط زیست و تلاش به‌منظور کاهش و پیشگیری مداوم از هرگونه آلودگی زیست محیطی جزو مسئولیت‌های اجتماعی و خط‌مشی این شرکت است، پروژه‌های جمع‌آوری و بهسوزی گازهای ارسالی به مشعل‌های موجود در تأسیسات به عنوان راهکار و اقدام‌های فوری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه، اجرای پروژه بهسوزی مشعل بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 3 از سال 1395 به اجرا درآمد که در این پروژه تجهیزاتی نظیر مخزن مایع گاز فلر (K.O.D )  برای حذف قطرات هیدروکربنی همراه گاز ارسالی به مشعل، تیپ مشعل (Flare Tip) با نازل‌های خاص برای حذف کربن نسوخته (دوده) گاز مشعل و عامل کمکی گاز سوخت با فشار بالا (HP Assist Gas) به‌منظور ایجاد شرایط احتراق کامل و دستیابی به درجه شفافیت یک (تیرگی 20 درصد) گاز ارسالی براساس مقررات زیست محیطی طراحی، ساخته، نصب و راه‌اندازی شد.

به گفته وی، مقدار و نوع گازهای آلاینده انتشاریافته از این مشعل‌ها به محیط زیست، تابع راندمان احتراق پایین در مشعل به معنای وجود مقدار قابل توجهی از آلاینده‌هایی نظیر کربن نسوخته و ترکیبات آلی فرار در گازهای ارسالی به مشعل بوده و راندمان بهینه، نیازمند اختلاط کامل گاز سوخت با هوا، نبود قطرات هیدروکربنی همراه گاز به مشعل، سرعت و شدت مناسب جریان گاز ارسالی به مشعل خواهد بود.

قدردانی استاندار خوزستان از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب

در آیین بهره‌برداری مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 3 اهواز که معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حضور داشتند، استاندار خوزستان از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اجرای پروژه‌های زیست محیطی قدردانی کرد.

غلامرضا شریعتی تاکید کرد: راه‌اندازی این پروژه گام مهمی در مسیر کاهش آلاینده‌هاست که امیدواریم چنین پروژه‌هایی به‌طور مستمر اجرا و راه‌اندازی شود.

وی با بیان این که دولت توجه ویژه‌ای به حل مسائل زیست محیطی استان خوزستان به ویژه ریزگردها و آلودگی‌های نفتی دارد، گفت: مسئولان باید در اجرای پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ملی به عوارض محلی آنها نیز توجه داشته باشند و استنشاق هوای پاک را حق مردم بدانند.

کد خبر 284596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =