پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به سخنان یک نماینده مجلس

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به خبری با عنوان «اقدام عجیب شرکت نفت در تخریب انباری در جنوب کرمان/ اقدامی که موجب اعتراض مردم شد» که 17 شهریورماه در خبرگزاری خانه ملت منتشر شد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

با توجه به گفته‌های احمد همزه، نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، درباره انبار واقع در جنوب کرمان شهر کهنوج به اطلاع خوانندگان می‌رساند، در سال ۸۶ به دلیل مشکلات مواصلاتی تامین فرآورده از منطقه هرمزگان و همسو با اهداف پدافند غیرعامل ساخت انبار آغاز شد که تاکنون به‌صورت غیرفعال بوده و هیچگونه عملیاتی در آن انجام نشده است.

پس از بررسی‌های دوباره و بررسی مشکلات سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها و فروشندگی‌های نواحی تابعه، احداث انبار نفت مورد درخواست در ناحیه کهنوج فاقد وجاهت اعلام شد و برای سرعت در عملیات سوخت‌رسانی و نبود ضرورت ذخیره‌سازی سوخت در مخازن زیرزمینی که نیاز به تخلیه و بارگیری دوباره داشت، تامین سوخت مورد نیاز شهر کهنوج و نواحی آن به صورت ارسال مستقیم با نفتکش انجام شد.

با توجه به لزوم صیانت از سرمایه‌های ملی و نیاز به تعداد محدودی از مخازن موجود در انبار غیرعملیاتی و غیر فعال کهنوج با حدود ۵۰ درصد پیشرفت پروژه بنا به تصمیم‌های گرفته شده و همسو با وظیفه مراقبتی از بیت‌المال یک پنجم از مخازن دفنی موجود برای بازسازی و بهره‌برداری دوباره به انبار دیگری ارسال شد.

تاکید می‌شود هم‌اکنون با توجه به سهمیه تدارکاتی پیش‌بینی شده، فرآورده‌های مورد نیاز این شهر و نواحی تابعه آن به‌موقع تامین و هیچ کمبود فرآورده‌ای در ناحیه کهنوج وجود نداشته و عملیات سوخت‌رسانی بدون وقفه و با سرعت بیشتری به مردم شریف استان کرمان طبق وظایف و برنامه‌های ابلاغی در حال انجام است.

کد خبر 284608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =