عملکرد شورای بانوان پژوهشگاه صنعت نفت ارزیابی شد

عملکرد شورای بانوان پژوهشگاه صنعت نفت با هدف ارتقای جایگاه زنان در حوزه صنعت، در نشست مشترکی با حضور رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، امور زنان و خانواده وزارت نفت با هدف ارتقای زنان در حوزه صنعت اقدام به تشکیل کارگروه‌های آموزش، پژوهش، اصلاح مقررات، محیط زیست، خانواده، مسئولیت اجتماعی، سلامت، ارتباطات و ورزش کرده است.

از دستاوردهای این کارگروه می‌توان به اجرایی کردن مستمری پس از فوت زنان، تدوین قانون مرخصی زایمان و برطرف کردن چالش‎های مربوطه، قانون کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص، برطرف کردن مشکلات و تسهیل ماموریت‌های خارج از کشور و نیز توسعه آموزش‌های تخصصی زنان در سطح صنعت نفت برای ایجاد سازوکار لازم به‎منظور اجرایی کردن احراز 30 درصدی پست‎های مدیریتی از سوی زنان تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، امور زنان به حوزه سلامت و ورزش نیز توجه ویژه‌ای داشته است و بر همین اساس می‌توان به اقدام‎هایی مانند ایجاد سمت امور ورزش زنان در وزارت نفت، برگزاری دوره‌های خود مراقبتی در سطوح زنان شاغل، مدیران و خانواده‌ها، اختصاص ساعت خاص برای ورزش بانوان در وزارتخانه و شرکت‌های اصلی اشاره کرد.

این گزارش می‌افزاید: تدوین سند راهبردی «مشارکت زنان و تحکیم بنیاد خانواده» در صنعت نفت از مهم‌ترین اقدام‎های این امور به حساب می‌‌آید و هم‌اکنون ساختار امور زنان و خانواده تثبیت شده و در همین زمینه سامانه‌هایی به مشاوران امور زنان در چهار شرکت اصلی تخصیص یافته است.

در این دیدار جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر لزوم توجه به مسائل انسانی در محیط کار در کنار مسائل فنی تاکید و شرط کارایی بالا و پیشرفت در صنعت را ایجاد محیطی پویا، بانشاط، آگاه و با ایجاد ارتباط مؤثر بین افراد بیان کرد.

توفیقی در این جلسه با قدردانی از خدمات دفتر امور زنان و خانواده، برای هرگونه همکاری با این دفتر اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 285084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =