معرفی  7 طرح فناوری نو در دومین رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز

دومین رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز که هفته آینده برگزار می‌شود، فرصتی است برای معرفی هفت طرح جدید که از میان 23 طرح ارسالی به دبیرخانه این رویداد، انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران امروز (شنبه، 21 مهرماه) در نشستی مطبوعاتی، درباره برگزاری نشست فن‌بازار تخصصی صنعت گاز و رویداد استارتاپ دمو این صنعت توضیحاتی ارائه داد و گفت: دومین رویداد استارتاپ دمو گاز، شنبه آینده (28 مهرماه) در شرکت ملی گاز ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: فن بازار تخصصی صنعت گاز از ابتدای سال ۹۶ با همکاری فن‌بازار ملی و پارک فناوری پردیس کار خود را آغاز کرده است و رویکردی جدید و تعاملی نوین با ذینفعان حوزه فناوری به شمار می‌آید.

پاک سرشت با بیان این‌که فن بازار تخصصی صنعت گاز تجربه‌ای جدید است، ادامه داد: نخستین فن بازار تخصصی صنعت گاز، اردیبهشت ماه امسال در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد که در آن از تجربه‌های عرضه‌کنندگان، متقاضیان و دیگر ذینفعان و متولیان صنعت گاز و فناوری‌های مربوط به آن مطلع شدیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، فن بازار تخصصی را محل تبادل اطلاعات میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان دانست و تأکید کرد: تلاش می‌کنیم نیازهای واقعی صنعت گاز را شناسایی و آنها را اولویت‌بندی کنیم تا در معرض دید عرضه‌کنندگان قرار بگیرد و با ایجاد فضای کسب‌وکار واقعی، پیوندی میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان ایجاد شود.

پاک‌سرشت، با بیان این‌که شرکت ملی گاز یک نهاد حاکمیتی در برگزاری رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز است، ادامه داد: استارت‌آپ صنعت گاز فرصتی برای معرفی توانمندی شرکت‌های کوچک و نوپا به متقاضیان است که در نخستین نشست آن، تعدادی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شد و پس از ارزیابی، به اطلاع متقاضیان رسید.

به گفته وی، برگزاری برنامه‌های گوناگون مانند تورهای فناوری برای بازدید از واحدهای عملیاتی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فرصتی دو سویه برای عرضه‌کنندگان و متقاضیان به شمار می‌آید. 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، هدف اصلی تشکیل فن بازار تخصصی گاز را برقراری ارتباط موثر میان متقاضیان، عرضه‌کنندگان و دیگر ذی‌نفعان برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های ریسک‌پذیر از مهم‌ترین بازیگران این عرصه هستند و ما از آنان نیز برای حضور در فن بازار تخصصی صنعت گاز دعوت کرده‌ایم.

پاک سرشت با بیان این‌که فضای کسب‌وکار به سوی استفاده از دانش داخلی حرکت می‌کند، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها نمونه‌ای از شرکت‌های نوپا هستند که باید امکان استفاده از توان آنها فراهم شود. این اقدام به عنوان ایجاد فضای جدید کارآفرینی، یک وظیفه حاکمیتی است، همچنین اکنون در پی ایجاد فضای کسب‌وکار برای فارغ‌التحصیلان، نخبگان، شرکت‌های نوپا و بخش خصوصی هستیم تا از توان آنها استفاده کنیم. 

وی افزود: این موضوع به معنای نوآوری باز است که ما را به سوی توسعه محصولات نوآورانه پیش می‌برد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، درباره برگزاری دومین رویداد استارتاپ دمو صنعت گاز اظهار کرد: پس از فراخوانی که انجام شد، ۳۲ طرح مربوط به صنعت گاز به دبیرخانه این رویداد ارائه و پس از بررسی‌های اولیه، ۲۳ عنوان به کمیته داوری ارجاع شد که سرانجام، ۱۷ طرح دارای حداقل شرایط ورود به رقابت انتخاب شدند.

پاک سرشت ادامه داد: در میان آنها ۱۴ شرکت دانش‌بنیان و سه شرکت غیر دانش‌بنیان وجود دارند که از بین آنها، هفته آینده ۶ یا ۷ طرح عرضه می‌شوند تا صنعت گاز را به سوی قراردادی بین صاحب طرح و مجموعه سرمایه‌گذار پیش برند.

وی با اشاره به این‌که فن بازار یک معامله میان عرضه‌کننده و متقاضی است، تصریح کرد: فن بازار گاز مانند هر بازار دیگری به یک کارگزار احتیاج دارد تا متقاضی و عرضه‌کننده را به هم نزدیک کند و به سوی عقد قرارداد کاری پیش برد، بنابراین دو کارگزار تخصصی شکل گرفتند تا نقش واسط را بین متقاضی و عرضه‌کننده ایفا کنند. 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، با بیان این‌که متقاضی محصولات فناورانه، هر کدام از بخش‌های صنعت گاز می‌تواند باشد، اظهار کرد: برگزاری تورهای فناورانه موجب شد توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان تا حدودی معرفی و در مقابل، نیازهای صنعت گاز نیز شناخته شود.

وی، نخستین رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز را دارای هفت عنوان منتخب اعلام کرد که چهار مورد به مرحله عقد قرارداد رسیده است و ادامه داد: با وجود آن‌که شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور معمول با پشتوانه دانشگاهی همراه هستند،. در مسیر برقراری همکاری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم که مهم‌ترین آن، ریسک استفاده از محصولات جدید شرکت‌های نوآورانه است و برای کاهش ریسک و رفع نگرانی‌ها باید راهی برای اطمینان از ثمربخش بودن محصولات بیابیم.

کد خبر 285110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =