انتقاد دبیرکل اوپک از گزارش زیست محیطی سازمان ملل متحد

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره گزارش زیست‌محیطی یکی از نشست‌های تخصصی سازمان ملل متحد ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد سانوسی بارکیندو از گزارش اخیر یک نشست تخصصی سازمان ملل متحد که خواهان اصلاحات جدی برای مبارزه با تغییر آب و هوا شده بود، انتقاد و اعلام کرد که این باور که انرژی‌های تجدیدپذیر تنها آینده قابل تصور برای جهان هستند، نادرست است.

وی در همایش نفو پول لندن گفت: ما درباره برخی از نتیجه‌گیری‌های آنها نگرانی‌هایی جدی داریم، چه رسد که راه‌حل‌هایی برای آینده نیز ارائه کرده‌اند.

دبیرکل اوپک گفت: بر خلاف پیشنهاد برخی از همکاران ما در جامعه علمی، مسئله اصلی انتخاب یک انرژی ضد یک انرژی دیگر نیست. در برخی مناطق ما می‌شنویم که انرژی‌های تجدیدپذیر تنها انرژی آینده هستند و با وجود احترام به دوستان‌مان، این دیدگاه کاملاً انحراف‌آمیز است.

بارکیندو اعلام کرد طرفداری افراطی از منابع جایگزین انرژی، بر منابع تأمین مالی و سرمایه‌گذاری صنعت نفت تأثیر منفی می‌گذارد و این می‌تواند پیامدهای منفی برای اجتماع و اقتصاد جهانی داشته باشد.

وی با تأکید بر این که باید به فناوری‌های کاهش و حذف آلودگی سوخت‌های فسیلی توجه شود، گفت: نفت سمی نیست، بلکه آلودگی‌ها سمی هستند.

کد خبر 285115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =