فن بازار تخصصی صنعت گاز؛ فضایی مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با اشاره به این که کسب‌و‌کار در کشور در حال تجربه فضایی جدید است، گفت: فن بازار تخصصی صنعت گاز فضایی مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید پاک سرشت امروز (شنبه،‌ 28 مهرماه) در دومین رویداد استارتاپ دمو صنعت گاز در محل شرکت ملی گاز ایران و در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری گفت: فن بازار تخصصی صنعت گاز نخستین فن بازار تخصصی کشور است و ما افتخار می‌کنیم که به عنوان یک دستگاه حاکمیتی زمینه تسهیل‌گری را اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که رویداد استارتاپ دمو صنعت گاز محل ارائه طرح‌های برخی شرکت‌های استارتاپی است که در مسیر ارزیابی به نشست امروز رسیده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفته است آنها را به نتایج عملیاتی و واقعی نزدیک کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ادامه داد: کسب‌و‌کار در کشور در حال تجربه فضایی جدید و نیازمند انجام وظیفه بازیگران این عرصه است.

پاک سرشت افزود: امروزه دولت‌ها قابلیت پاسخگویی به همه انتظارهای ایجاد اشتغال در کشور را ندارند، در حالی که میزان تقاضا در جوامع رو به افزایش است، بنابراین ما نیازمند خدمات ارتباطی بیشتر از گذشته هستیم.

وی تصریح کرد: امروز دیگر فضای استخدامی دولتی مانند گذشته برقرار نیست و فضای کسب‌وکار نیازمند توجه ویژه‌ای برای ورود بازیگران مختلف این عرصه به‌ویژه در حوزه فناوری است، زیرا نیازهای فناورانه ما روز به روز بیشتر می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: خوشبختانه با روند رو به رشد توسعه علمی در کشور تامین نیازهای فناورانه به سوی بهره‌گیری از توان داخلی حرکت می‌کند. حجم عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد جامعه می‌شوند و دولت‌ وظیفه تأمین فضای کسب‌وکار را برای این فارغ‌التحصیلان به‌عهده دارد.

پاک سرشت ادامه داد: عبارت فن بازار برگرفته از یک عبارت شناخته شده است؛ بازار فناوری که تلاش می‌کند فضای مناسب کار را برای فارغ‌التحصیلان در کشور ایجاد کند.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم بازیگران اصلی و دیگر ذی‌نفعان را نیز در این بازار کنار یکدیگر قرار دهیم که این یکی از وظایف حاکمیتی است. ما به عنوان تنظیم کننده باید تلاش کنیم، فضای مناسب را ایجاد کنیم که استارتاپ‌ها نمونه همین تلاش هستند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: با برگزاری تورهای فناورانه، شرایط را برای شناخت شرکت‌های کوچک و نوآور (شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری) با مجموعه‌های مختلف صنعت گاز فراهم کردیم تا به عنوان عرضه‌کنندگان و متقاضیان، فضای کسب‌وکار جدید را رونق بخشند.

پاک سرشت افزود: ۲ کارگزار رسمی در فن بازار صنعت گاز تشکیل شده‌اند که کار آنها ایجاد پیوند و ارتباط موثر میان متقاضی و عرضه کننده است، البته دیگر ذی‌نفعان نیز باید در این مجموعه وارد شوند که یکی از آنها سرمایه‌گذاران هستند.

کد خبر 285255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =