توضیح درباره انتشار فیش حقوقی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

مدیریت امور مالی شرکت ملی نفت ایران درباره انتشار فیش حقوقی مدیرعامل این شرکت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در این توضیحات آمده است: «با عنایت به درج فیش حقوقی شهریورماه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در رسانه‌های جمعی توضیحات ذیل برای تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود.

طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور از سال 1396 سقف حقوق کارکنان صنعت نفت شامل مدیرعامل، مدیران و کارکنان در حوزه‌های مختلف غیر عملیاتی 217 میلیون و 350 هزار ریال (21 میلیون و 735 هزار تومان) تعیین شده، که این موضوع به صورت نرم افزاری در سامانه‌های کامپیوتری طراحی و بارگذاری شـده اسـت و در دستـرس همه نهـادهای نظـارتی نیـز قرار دارد، بنابراین مدیرعامل یا دیگر مدیران امکان دریافت مبلغی بیشتر از عدد فوق را ندارند، در ضمن طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این رقم در سال 1397 نیز ثابت مانده است.

به همین دلیل بســیاری از مـدیـران و کارمنـدان با ســابقه نفــت نمی‌توانند بخش مهمی از مطالبات خود را دریافت کنند و مازاد سقف حقوق از دریافتی کارکنان کسر می‌شود. کارکنان نفت بـدون توجه به سـابقـه خدمـت باید تا سن 60 سالگی در صنعت نفت کار کنند و به همین دلیل سابقه بسیاری از آنان به حدود 40 سـال و گاه بالاتـر هـم می‌رسد.

از آنجا که همه تعدیلات و معوقات کارکنان باید از طریق فیش حقوقی پرداخت شود گاه رقم فیش حقوقی ماهانه از رقم مصوب بیشتر می‌شود که به هیچ عنوان به معنای دریافت بالاتر از سقف مصوب نیست و همان‌گونه که گفته شد مربوط به مواردی مانند طلب یا تعدیل ماه‌های گذشته و یا بدهی‌هایی مانند وام‌های دریافتی و علی‌الحساب حقوق است که در متن فیش حقوقی به صورت عدد منفی خود را نشان می‌دهند.

ضمن کنترل ماهانه دوباره در پایان هر سال نیز عملیات سقف گیری حقوق انجام و در صورت دریافت رقمی بیشتر از سقف مصوب مبلغ مازاد از فیش حقوق کارکنان کسر می‌شود و همه کارکنان نفت نیز به موضوع تعدیل و کسر از این طریق کاملا آشنایی دارند. که همین مقررات درباره فیش حقوقی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز صادق است.

با عنایت به توضیحات ارائه شده همه پرداخت‌ها و کسورات معوقه در پنج ماه نخست سال 1397 که در فیش حقوق شهریور ماه 1397 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آمده است به شرح جدول ذیل ارائه می‌شود:

فیش حقوقی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

همان‌طوری‌که در جدول بالا مشاهده می‌شود مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هیچگونه دریافتی مازاد بر سقف مصوب تعیین شده شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور در شهریور ماه 1397 نداشته است.

- حقوق مهرماه 1397 که از تاریخ 25 مهر 97 در سامانه حقــوق قابـل رویــت است نیز در چارچوب سقف تعیین شده پرداخت شده است.

- پاداش سنوات خدمت پرداختی به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز  به مراتب بسیار کمتر از میزان اعلام شده است.

- امضای قرارداد با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در چارچوب مجوز قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان حسب ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است.

در پایان امور مالی شرکت ملی نفت ایران آمادگی کامل را برای پاسخگویی به همه واحدهای نظارتی دارد.

کد خبر 285282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =