توضیح شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت درباره خبر خبرگزاری فارس

شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در واکنش به خبر «دردسرهای تصمیم غیرکارشناسی در پالایشگاه آبادان، مشعل 125 متری صدای فرودگاه را درآورد» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، توضیحات شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران درباره خبر خبرگزاری فارس با عنوان «دردسرهای تصمیم غیرکارشناسی در پالایشگاه آبادان، مشعل 125 متری صدای فرودگاه را درآورد» که یکم آبان‌ماه منتشر شده بود، به شرح زیر است:
 
«طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان به منظور نوسازی واحدهای قدیمی، ساخت واحدهای جدید پالایشگاهی، ارتقای کیفی فرآورده‌های نفتی و رعایت استانداردهای زیست محیطی طراحی و اجرا می‌شود.
 
این طرح که در دهه 80 شمسی مجوز برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را دریافت کرده است پس از طراحی بنیادی توسط مشاوران ایرانی و صاحبان دانش فنی در سال 1387 و دریافت مجوزهای مالی طرح، طراحی تفصیلی آن در سال 1396 آغاز شد. با عنایت به این‌که پالایشگاه‌ آبادان در جوار مجتمع پتروشیمی و منطقه مسکونی قرار گرفته، بنابراین در طراحی واحدهای جدید همه الزام‌های ایمنی و زیست محیطی مطابق با استانداردهای روزآمد دنیا در نظر گرفته شده است.
 
ارتفاع مشعل‌ها مطابق طراحی‌های انجام شده و با توجه به نیازهای زیست محیطی بر مبنای شدت تشعشع که در ضوابط فنی و ایمنی نفرات که در محدوده شعاع تشعشع مشعل کار می‌کنند تعیین و محاسبه می‌شود که به سبب محدودیت فضایی و وجود تجهیزات و واحدهای زنده پالایشگاهی، ارتفاع بهینه مشعل به میزان 125 متر تعیین شد که معیار طراحی این‌گونه مشعل‌ها در همه پالایشگاه‌ها بر همین اساس بوده است.
 
شایان ذکر است که فرودگاه بین‌المللی آبادان با شهر آبادان و محل طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان (فاز دوم) مسافتی قابل توجه دارد و در محدوده فرودگاه نیست و مشکلی از لحاظ آلودگی ایجاد نمی‌کند. در ضمن طرح ساخت پالایشگاه خوزستان مربوط به بخش خصوصی است و ارتباطی با پالایشگاه نفت آبادان ندارد و خوراک آن با خوراک پالایشگاه آبادان متفاوت است.»
کد خبر 285345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =