گازهای آلاینده واحد ABS پتروشیمی تبریز جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: پروژه زیست محیطی RTO به منظور جمع‌آوری و امحای گازهای آلاینده واحد ABS این مجتمع تا 2 هفته‌ آینده با هزینه‌ 64 میلیارد تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی تبریز، سیاوش درفشی روز پنجشنبه (10 آبان‌ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح جمع‌آوری و امحای گازهای آلاینده واحد ABS به روش RTO برای نخستین بار در کشور در این مجتمع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پس از انجام مطالعات و بررسی‌های فنی و کارشناسی صورت گرفته، استفاده از سامانه RTO به منظور کاهش یا حذف آلاینده‌های گازی به عنوان روش اصولی و بهداشتی تعیین شد و اقدام‌های لازم برای خرید، نصب و راه‌اندازی آن در داخل مجتمع پتروشیمی تبریز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: با اجرای پروژه RTO بخش عمده‌ای از گازهای ترکیبات آلی فرار موجود در واحد ABS از طریق یک شبکه کانال‌کشی به کمک سامانه دمنده جمع‌آوری، به یک کوره مخصوص ارسال و در دمای 800 تا 1000 درجه سانتی‌گراد به صورت صحیح و اصولی امحا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی انجام شده قرار بود این سیستم دفع آلاینده با همکاری شرکت ایتالیایی در مدت ۱۲ ماه اجرا شود، اما در مدت ۱۰ ماه انجام شد.

درفشی اظهار کرد: نصب، اجرای سامانه RTO و ساخت دودکش مربوطه و همچنین طراحی و اجرای لوله‌کشی سایت ABS در قالب قراردادهای جداگانه به شرکت‌های ایرانی واجد شرایط واگذار و اجرا شد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همسو با ایفای تعهدات زیست محیطی، آنالایزرهای غبار محیطی، منواکسیدکربن و گازهای آلی فرار در 2 ایستگاه داخل این مجتمع نصب و راه‌اندازی شده است.

درفشی ادامه داد: همچنین پوشش‌گذاری حوضچه‌ها، جمع‌آوری و امحای گازهای VOC به منظور حذف آلاینده‌های زیست محیطی در سطح پوشش‌دهی ۱۳۰۰ مترمربع در واحد تصفیه پساب در مدت یک سال اجرا شده است؛ این پروژه با ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار یورو سرمایه‌گذاری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 285447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =