تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط بد جوی در پایانه نفتی خارک مهیا شد

با توجه به بررسی نقشه‌های سطوح مختلف و مدل‌های هواشناسی و شرایط بد جوی، همه تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط بد جوی در مناطق عملیاتی شرکت پایانه نفتی خارک مهیا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‎های نفتی ایران، عباس اسدروز، سرپرست این شرکت در پیام مشترک به رؤسای مناطق عملیاتی خارک، پارس جنوبی و شمال، تاکید کرد: با توجه به تجارب سال‎های گذشته درباره حادثه برخورد صاعقه با مخازن ذخیره‎سازی نفت خام و با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه فعال بارشی و رگبارهای فصلی طی ماه‎های آینده، ضرورت دارد به‌منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی تمهیدات لازم از جمله اطمینان از آماده بودن همه سامانه‎های اعلان و اطفای حریق، اعلام نیازمندی‎ها و انجام مانورهای آمادگی در شرایط اضطراری در دستور کار آن منطقه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بدیهی است ستاد شرکت پایانه‎های نفتی ایران نیز مانند سال‎های گذشته در چارچوب وظایف و مسئولیت‎ها آماده هرگونه همکاری برای تقویت آن مناطق و انجام وظایف مهم مقابله با شرایط بحران خواهد بود.

اسدروز، دستیابی، پیشگیری، شناسایی شرایط، جمع‎آوری اطلاعات، شناخت ناپایداری‎ها و تدوین سناریوهای مختلف را ضروری دانست و بر انجام مانورها و سنجش میزان آمادگی در برابر رویدادها را به عنوان راهبردهای این مهم تاکید کرد.

وی همچنین تصمیم‎هایی به‎منظور ارتقای سطح آمادگی در مقابله با تهدیدات فصلی از قبیل بررسی سامانه ایرتینگ مخازن ذخیره سازی نفت خام، لایروبی کانال‎های منتهی به حوضچه‎های شرقی و غربی مخازن و آبراهه‎ای منطقه مسکونی، بررسی سامانه‎های تخلیه مخازن، اصلاح و ایجاد زیرساخت‎های ارتباطات رادیویی، هرس درختان، تامین ابزارآلات و تجهیزات و نیازهای دارویی و غذایی و استفاده حداکثری از توان عملیاتی نیروی انسانی را خواستار شد.

کد خبر 285519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =