مصرف‌کنندگان آمریکایی بهای قمار ترامپ را می‌پردازند

تحریم‌های آمریکا ضد ایران قماری است که سرانجام ممکن است مصرف‌کنندگان آمریکایی را وادار کند هزینه بیشتری برای بنزین بپردازند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت در آمریکا، با اجرایی شدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا ضد ایران وارد دوران جدید سردرگمی شدند.

این تحریم‌ها قماری هستند که می‌توانند سرانجام سبب شوند مصرف‌کنندگان آمریکایی قیمت بیشتری برای سوخت بپردازند. با این همه، تأثیر اولیه این تحریم‌ها نسبتا محدود بوده است.

دولت ترامپ به هشت کشور  از جمله چین، هند و ژاپن  معافیت‌هایی ارائه و اعلام کرده‌ که این تحریم‌ها موقت و مشروط به کاهش مستمر واردات نفت از ایران هستند.

این معافیت‌ها که نشان‌دهنده رویکردی تدریجی هستند و به مشتریان اروپایی و آسیایی ایران امکان می‌دهد منابع جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند، معامله‌گران نفتی را تا حدی آرام کرده است.

برخی تحلیلگران باور دارند که عرضه نفت می‌تواند به مرور محدودتر شود و به‌ویژه در فصل افزایش رانندگی در تابستان سال آینده، به افزایش قیمت‌ها بینجامد.

گران شدن نفت همچنین به معنای افزایش قیمت سوخت هواپیماهاست که به‌طور مرتب، به مردم اهل مسافرت تحمیل می‌شود. افزایش قیمت نفت همچنین به معنای افزایش قیمت پلاستیک و گاز طبیعی است که سرانجام هزینه برق را بالا می‌برد.

برخی از تحلیلگران باور دارند عرضه نفت جهان کافی است و جلوی رشد قیمت را می‌گیرد، اما برخی دیگر از کارشناسان انتظار قیمت‌های بسیار بالاتری را دارند.

مت بیادیالی، تحلیلگر ارشد مؤسسه بانیان هیل گفت: بازار حجم نفتی را که می‌تواند اضافه شود، دست بالا می‌گیرد؛ آیا جهان می‌تواند روزانه 500 هزار بشکه نفت دیگر تولید کند؟ من انتظار ندارم.

بدر الجعفر، رئیس شرکت کرسنت امارات، اعلام کرد عربستان شاید نتواند تولید بالای کنونی خود را حفظ کند و گفت: با استمرار نگرانی‌ها درباره تولید نیجریه، ونزوئلا، آنگولا و لیبی، در کنار تحریم ایران، می‌توانیم شاهد بازگشت قیمت‌ها به 80 دلار باشیم.

کد خبر 285542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =