فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت نفت ایران تحریم‌پذیر نیست

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صنعت نفت ایران باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد، گفت: توقف صادرات نفت ایران بیشتر به یک شعار تو خالی است، زیرا ما مشتری‌های خود را داریم و مشتری جدید نیز یافته‌ایم.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به این‌که عرضه و تقاضای بازارهای جهانی نفت خام مشخص است، گفت: نیاز بازار بیشتر از اظهارات ترامپ است، بنابراین صادرات نفت ما به صفر نمی‌رسد، کما این‌که مشاهده کردیم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با معافیت هشت کشور موافقت و به نوعی از اظهارات پیشین خود عقب‌نشینی کرد. 

وی با بیان این‌که سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه صنعت نفت ایران محکوم به شکست است، افزود: ما تحریم‌ها را در ادوار مختلف تجربه کرده‌ایم، این دوره نگاه آمریکایی‌ها به تحریم نگاه جدیدی است و ما نیز سناریو‌های مختلفی برای این نوع نگاه خواهیم داشت.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم این تحریم‌ها آنقدر تاثیرگذار نیست که ما نتوانیم به اهداف‌مان برسیم. صنعت نفت ایران دارای چنان موقعیتی است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را از فضای جهانی حذف کنند.

حسین‌زاده عنوان کرد: این‌که گفته می‌شد هیچکس نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند واقعیت داشت، زیرا در ماه گذشته میلادی تغییرات محسوسی نداشتیم و کماکان نفت ایران صادر می‌شد.

کد خبر 285559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =