کتاب «نکته‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز» منتشر شد

کتاب «نکته‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز» از سوی شرکت گاز استان تهران همسو با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور توسعه فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی برای سوادآموزان تدوین و منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین شرکت ملی گاز ایران با سازمان نهضت سوادآموزی مبنی بر کمک‌رسانی سازمان‌ها به رشد علمی جامعه کم‌سواد، شرکت گاز استان تهران کتابی را با عنوان «نکته‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز» برای این قشر، چاپ و توزیع کرد.‌

احمد دارابی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در این باره گفت: امروزه در هر خانه‌ای وسایل گازسوز مانند بخاری، آبگرمکن و ... وجود دارد و همه ما از آن استفاده می‌کنیم، اما برای این‌که این وسایل بتوانند راحتی و آسایش را فراهم کنند باید نکته‌های ایمنی استفاده از آن‌ها را فراگیریم و رعایت کنیم.

وی افزود: به منظور کاهش حوادث ایمنی مرتبط با مصرف گاز طبیعی در جامعه، کتاب «نکته‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز» از مجموعه کتاب‌های کاربردی و مهارت‌آموزی دوره تحکیم سوادآموزی در سال 1393، برای نخستین بار با همت و تلاش کارشناسان روابط عمومی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت گاز استان تهران و همچنین کارشناسان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تدوین، ساده‌نویسی و توزیع شد.

به گفته دارابی، این کتاب دوباره در سال 1395 با هدف درک بهتر سوادآموزان از سوی کارشناسان مربوطه بررسی و ویرایش شد و با تیراژ 5 هزار نسخه در اختیار سوادآموزان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: سومین ویرایش و توزیع این کتاب نیز مربوط به امسال است که با تیراژ 5 هزار نسخه توزیع شده است. در این کتاب، راه‌های صحیح استفاده از وسایل گازسوز، روش صحیح نصب دودکش، راه نشت‌یابی گاز و دیگر مسائل ایمنی به زبان ساده آموزش داده شده است تا با رعایت نکات ایمنی از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

کد خبر 285617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =