توضیح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره خبر روزنامه قانون

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به انتشار خبری در روزنامه قانون اعلام کرد که همه فرآورده‌های نفتی کشور استانداردهای لازم را دارد و با نظارت کامل توزیع می‌شود.

به گزارش شانا، در جوابیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده است: «روزنامه قانون روز نهم آبان‌ماه در یادداشتی با عنوان «بنزین بی‌کیفیت در ایران جبرانی ندارد» در حالی مدعی شده است که بنزین توزیعی در داخل کشور کیفیت و استاندارد ندارد که هیچ دلیل و مدرکی برای این ادعای خویش ارائه نکرده و صرفا با ذکر کلیاتی ذهن مخاطب را در این زمینه دچار ابهام می‌سازد.

برای آگاهی نویسنده یادداشت به اطلاع می‌رساند روزانه بیش از 240 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی توزیعی در کشور با استانداردهای دقیق و تحت نظارت سازمان‌های ذی‌صلاح و آزمایشگاه‌های مرجع در پالایشگاه‌های داخلی تولید و توزیع می‌شود. اگرچه همانگونه که نویسنده نیز در مطلب خود اشاره کرده بنزین در ایران ارزان است، اما برخلاف آنچه در مطلب ادعا شده است، ارزانی بنزین به معنای فقدان کیفیت آن نیست و به دلیل برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته برای کاهش آلودگی هوا به‌ویژه در کلانشهرهای کشور صورت گرفته، هر سال شاهد ارتقای استاندارد بنزین تولیدی و توزیعی در کشور هستیم و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز استانداردهای سختگیرانه‌ای در این مورد اعمال و آن را با جدیت رعایت می کند.

هم اکنون تمامی بنزین توزیعی در کلانشهرها با استاندارد یورو 4، اکتان بالای 90، گوگرد زیر 50 جزء در میلیون (PPM) و بنزن زیر یک درصد تولید و توزیع می‌شود که رعایت این استانداردها مورد تایید مراجع نظارتی است. همچنین هم اکنون با تولید گازوئیل یورو4 و یورو 5 در پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و تبریز، گازوئیل توزیع شده در کلانشهرها و همچنین پنج استان شمال غرب کشور دارای سطح استاندارد یورو 4 با گوگرد زیر 50 جزء در میلیون است.

در مورد بنزین معمولی و سوپر نیز این فرآورده‌ها با استانداردهای ملی و تحت نظارت کیفی آزمایشگاه‌های مرجع با اکتان 87 و 93 در جایگاه‌های سراسر کشور توزیع و توسط انواع خودروهای ناوگان کشور مصرف می‌شود و در طول سال‌های گذشته گزارشی ناشی از آسیب‌دیدگی خودروها به دلیل سوخت بی‌کیفیت نزد مراجع مسئول ثبت نشده و اساسا طرح مطالبی نظیر آنچه در یادداشت روزنامه قانون ذکر شده صحیح نبوده و فاقد استناد است.»

کد خبر 285625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =