احیای کارت سوخت مدیریت مصرف و کاهش قاچاق بنزین را در پی دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کارت هوشمند سوخت سامانه خوبی برای برآورد مقدار مصرف بنزین است، گفت: احیای کارت سوخت، مدیریت مصرف و کاهش قاچاق بنزین را در پی دارد.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به احیای کارت هوشمند سوخت گفت: هدف از کارت هوشمند سوخت ساماندهی مصرف است، مشکلی که هم‌اکنون وجود دارد افزایش مصرف به دلیل اختلاف قیمت سوخت با کشورهای همسایه است که به افزایش قاچاق بنزین منجر شده است.

وی افزود: با احیای کارت سوخت، قاچاق کاهش می‌یابد و میزان مصرف نیز مدیریت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مجلس خواهان احیای کارت سوخت است، تصریح کرد: از آنجایی که زیرساخت‌های کارت سوخت فراهم است، استفاده از آنها دوباره به جریان خواهد افتاد و ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی به کاربردهای کارت هوشمند سوخت اشاره کرد و گفت: کارت هوشمند سیستم خوبی برای برآورد میزان مصرف سوخت خودرو است، به نحوی که اگر مصرف خودرویی بیشتر باشد به خودروساز تذکر داده می‌شود یا می‌توان تشخیص داد در جایگاه‌های مرزی بیش از حد مجاز سوخت فروخته شده است یا خیر.

قره‌خانی عنوان کرد: باید قبول کنیم که مصرف سوخت ما بیش از استاندارد جهانی است و تا زمانی که در این زمینه فرهنگ‌سازی نشود نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

به گزارش شانا، ثبت‌نام الکترونیکی مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از امروز (دوشنبه، پنجم آذرماه) در سامانه خدمات دولت همراه، به نشانی www.mob.gov.ir آغاز شده است.

بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

کد خبر 285858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =