اسیدکاری 10 حلقه چاه پارس جنوبی در 35 روز

واحد خدمات اسیدکاری چاه شرکت انرژی‎دانا، اسیدکاری 10 حلقه چاه پارس جنوبی را در 35 روز عملیاتی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انرژی‎دانا، اجرای عملیات اسیدکاری و تحریک چاه در 10 حلقه چاه میدان گازی پارس جنوبی از سوی واحد اسیدکاری این شرکت در مدت 35 روز، به افزایش شاخص بهره‎وری تولید در این چاه‎ها منتهی شد.

بر اساس این گزارش، از جمله عوامل موثر در اجرای به‎موقع و موفق این عملیات می‎توان به تدارکات و تهیه هوشمندانه مواد، به‌کارگیری رویکرد جدید در برنامه‎ریزی، ، کاهش زمان تدارکات و حمل بار اسید، تاسیس یک واحد ذخیره اسید در عسلویه برای تنظیم بهتر بارگیری و کاهش زمان بارگیری به دلیل نزدیک بودن این مکان به سایت پروژه اشاره کرد. همچنین در این عملیات از مواد افزودنی با تکنولوژی پیشرفته VES که مورد تائید کارفرما یعنی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی است و قابلیت پمپاژ بالایی دارند و امکان تمیز کردن چاه‌ها را در زمان کوتاه‌تری فراهم می‌کنند استفاده شد.

این عملیات که بدون هیچ‎گونه حادثه یا آسیب به محیط زیست انجام شده، به افزایش حدود سه برابری تولید این چاه‎ها انجامیده است.

واحد خدمات اسیدکاری چاه شرکت انرژی‎دانا (شرکت دانا اویل سرویسز کیش) در سال 1386 تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون، 340 فعالیت سیمان‎کاری و 135 پروژه اسیدکاری در حوزه‎های کاری شرکت‎های نفت و گاز پارس و نفت فلات قاره ایران در خلیج فارس انجام داده است.

کد خبر 285968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =