بررسی استفاده از ظرفیت‎های ماده 12 به‎منظور توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور

موضوع استفاده از ظرفیت‎های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر در توسعه حمل‌‌ونقل ریلی کشور از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت مطرح و بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، ساسان کاظمی‎نژاد در همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی، با ارائه گزارشی، به بررسی ظرفیت‎های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر برای سرمایه‎گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی و چالش‎های پیش‎رو پرداخت و گفت: این ماده قانونی یک فرصت طلایی برای نهادهای دولتی است تا برای پروژه‎هایی که به صرفه‎جویی انرژی منتهی می‎شود از سرمایه‎گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنند.

وی به وظایف شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت اجرا و حمایت از طرح‎ها و پروژه‎هایی است که به مهار مصرف افسارگسیخته انرژی در کشور و رسیدن به توسعه پایدار و مصرف صحیح منابع انرژی منتج می‎شود.

کاظمی‎نژاد به اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت همسو با ماده 12 قانون رفع موانع تولید، تاکنون اقدام به تعریف 20 میلیارد دلار پروژه بهینه‎سازی مصرف سوخت در سه حوزه ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل کرده که از این رقم، 7 میلیارد و 500 میلیون دلار به پروژه‎های توسعه حمل‌ونقل ریلی در بخش‎های باربری زیرساخت و مسافربری اختصاص یافته است.

وی در ادامه با ارائه آماری درباره استفاده از سامانه حمل‌ونقل ریلی در کشورهای پیشرفته در مقایسه با ایران اظهار کرد: درصد استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای جابه‌جایی مسافر و بار در دانمارک 38 درصد، استرالیا 30.8 درصد و آلمان 26.6 درصد است، در حالی که این رقم متاسفانه در کشور ما زیر یک درصد است.

کاظمی‎نژاد تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی و انتقال سفرهای جاده‎ای به ریل افزون بر امنیت و ایمنی بالا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای، کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد.

کد خبر 285979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =