مراجعه 5.5 میلیون نفر به سامانه دولت همراه برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابطال همزمان 2 هزار کارت سوخت مهاجر و مراجعه 5.5 میلیون نفر به سامانه دولت همراه برای ثبت‌ درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی خبر داد.

زیبا اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شانا گفت: تا ساعت 20 شامگاه دوشنبه (12 آذرماه)، حدود 5.5 میلیون نفر از طریق سامانه تلفن همراه، اپلیکیشن و کد دستوری #4* برای ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی به سامانه دولت همراه (www.mob.gov.ir) مراجعه کرده‌اند که از این میان، حدود یک میلیون مراجعه در نوبت تعیین شده (جدول زمان‌بندی‌شده برپایه رقم سمت راست تلفن همراه) بوده است.

وی آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان کارت سوخت المثنی را 400 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 150 هزار نفر نیز به صورت مراجعه حضوری نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت المثنی اقدام کرده‌اند.

ابطال 2 هزار کارت سوخت مهاجر در هفته گذشته

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از ابطال 2 هزار کارت سوخت مهاجر در هفته گذشته خبر داد و افزود: هفته گذشته و همزمان با آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت المثنی، بیش از 2 هزار کارت سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی باطل شد که بیشتر این کارت‌ها از سایر استان‌ها به یکی از استان‌های مرزی منتقل شده بودند.

زیبا اسماعیلی با هشدار درباره سرازیر شدن غیرقانونی کارت هوشمند سوخت به نقاط مرزی تاکید کرد: با توجه به درج اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو روی کارت سوخت، لازم است دارندگان کارت سوخت از انتقال کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت و تبعات آن برعهده خود افراد است.

وی تصریح کرد: این کارت‌ها هم‌اکنون مسدود شده‌اند و اجازه درخواست المثنی به دارندگان این کارت‌ها داده نمی‌شود.

اسماعیلی با اشاره به این‎که بیش از 900 هزار کارت سوخت در شرکت ملی پست ایران باقی‌مانده است، گفت: بیشتر این کارت‌ها مربوط به خودروهای نوشماره سال‌های 94 به بعد است و مالکان این دسته از خودروها نیازی به ثبت‌نام حضوری مجدد ندارند و تصمیم‌های مربوط به مراجعه به پست طی چند روز آینده اعلام عمومی خواهد شد.

بازیابی رمز کارت سوخت با مراجعه حضوری به نواحی شرکت پخش

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: افرادی که رمز کارت سوخت‌شان را فراموش کرده‌اند، می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به نواحی سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به بازیابی رمزشان اقدام کنند.

زیبا اسماعیلی افزود: این افراد می‌توانند با ارائه مدارک خود از جمله سند سبز خودرو، کارت ملی، کارت سوخت، کارت خودرو و در صورت داشتن سند بنچاق به صورت حضوری به این نواحی مراجعه و رمز جدید خود را بازیابی کنند.

وی تاکید کرد: دارندگان کارت سوخت خودرو در شهر تهران نیز می‌توانند با مراجعه به چهار ناحیه مرکزی در میدان آرژانتین، شمال در خیابان شهید عراقی، شرق در خیابان دردشت و جنوب در میدان راه‌آهن و شهرری به صورت حضوری درخواست بازیابی رمز کارت سوخت خود را ارائه دهند.

اسماعیلی گفت: هم‌اکنون 3 هزار و 600 جایگاه فعال عرضه سوخت در کشور فعالیت دارند که همه این جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت متصل‌اند و این سامانه همچنان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 400 جایگاه فعال عرضه‌کننده نفت‌گاز در کشور گفت: هم‌اکنون سامانه برای عرضه سوخت در این جایگاه‌ها نیز فعال است و رانندگان بخش حمل‌ونقل کشور که مصرف‌کننده نفت‌گاز هستند، می‌توانند از طریق کارت سوخت شخصی سوخت‌گیری انجام دهند.

اسماعیلی تاکید کرد: هیچ تغییری در سامانه تاکنون انجام نشده است و ثبت‌نام کارت سوخت المثنی از طریق تلفن همراه صرفا مربوط به عرضه بنزین است و پس از اتمام مراحل ثبت‌نام و تصیم‌گیری مراجع ذی‌ربط درباره زمان الزام استفاده از کارت سوخت خودروها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره جزئیات و روند ثبت‌نام کارت سوخت هوشمند المثنی از طریق اطلاعیه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 286002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =